خبر های جدید

ممنوعیت پوشش خبری محاکمه مرسی

ممنوعیت پوشش خبری محاکمه مرسی

دادگاه جنایی قاهره به ریاست قاضی «حماده محمد شکری» و عضویت دو مستشار قضایی به نام های ناصر البربری و مدحت خاطر، پوشش خبری جلسه محاکمه مرسی از سوی تمامی خبرنگاران روزنامه ها و نشریه های ملی، حزبی و تمامی رسانه های دیداری و شنیداری را ممنوع کرد.

در جلسه دادگاه همچنین ۲۴ نفر دیگر اعم از وکیل، روزنامه نگار و فعال وابسته به جماعت اخوان المسلمین به اتهام اهانت به دستگاه قضایی و قضات محاکمه می شوند. بر اساس این گزارش، قرار است امروز فیلم مستندی از جلسات مجلس الشعب که مرسی در آن سخنرانی کرده و عبارت های اهانت آمیز به دستگاه قضایی بیان کرده است، نمایش داده شود.

هیئت تحقیق اتهاماتی از قبیل اهانت و فحاشی به دستگاه قضایی و قضات از طریق کانال های تلویزیونی، ایستگاه های رادیویی و سایت های اجتماعی را به متهمان وارد کرده است.

این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره سال گذشته میلادی «محمد مرسی» را در پرونده معروف به «فرار از زندان» به اعدام و در پرونده «جاسوسی» به حبس ابد محکوم کرد. این دادگاه همچنین محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و تعداد دیگری از رهبران اخوان المسلمین از جمله رشاد البیومی، سعد الکتاتنی محی‌السید احمد و عصام العریان را در جریان پرونده فرار از زندان به اعدام با چوبه دار محکوم نمود.

بر اساس این گزارش دادگاه جنایی قاهره در پرونده جاسوسی نیز علی البلتاجی، خیرت الشاطر جانشین اول رهبر اخوان المسلمین و احمد عبدالعاطی را به اعدام با چوبه دار محکوم کرد.

در همین رابطه محمد مرسی، محمد بدیع رهبر اخوان المسلمین و سعد الکتاتنی و عصام العریان و تعدادی دیگر از رهبران اخوان المسلمین در پرونده جاسوسی به حبس ابد محکوم شدند.

بر اساس این گزارش، مرسی هم اکنون در رابطه با ۵ پرونده تحت محاکمه است که عبارتند از: وادی نطرون (مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به اعدام محکوم شده است)، جاسوسی برای حماس و بیگانگان (در این پرونده مرسی طی حکم اولیه به ۲۵ سال حبس محکوم شده است)، حوادث کاخ الاتحادیه (حکم اولیه مبنی بر حبس ۲۰ ساله برای مرسی صادر شده است) و علاوه بر آن وی در پرونده های اهانت به دستگاه قضایی و جاسوسی برای قطر تحت محاکمه است.

منبع:خبرگزاری تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا