خبر های جدید

مسجدی تاریخی در قبرس به آتش کشیده شد

مسجدی تاریخی در قبرس به آتش کشیده شد

افرادی ناشناس دیروز، دوم اسفندماه، مسجدی تاریخی در منطقه «دینیا» واقع در بخش جنوبی جزیره «قبرس» را به آتش‌ کشیدند. «مصطفی آکینچی»، رئیس‌جمهور بخش شمالی قبرس ترکیه با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز ناراحتی عمیق از وقوع این حادثه به همتای رومی خود «نیکوس اناستاسیادیس»، رئیس‌جمهوری قبرس(بخش جنوبی و یونانی نشین) بر ضرورت تلاش بیشتر برای دستگیری عاملان این حادثه تأکید کرد و گفت: این تلاش‌ها در حد وعده و وعید باقی نماند.

آکینچی افزود: این مسجد در سال ۲۰۱۳ میلادی نیز مورد حمله قرار گرفت و در همین راستا، کمیته فنی میراث فرهنگی، ترمیم و بازسازی آن را برعهده گرفت که کار مرمت و بازسازی این مسجد در سال ۲۰۱۴ میلادی به پایان رسید.

وی با محکومیت این اقدام زشت و ناپسند، گفت: این مسجد دیروز برای دومین بار هدف قرار گرفت.

همچنین، «نیکوس اناستاسیادیس»، رئیس جمهوری قبرس(بخش جنوبی و یونانی‌نشین)، با صدور بیانیه‌ای، این حادثه را به شدت محکوم کرد و گفت: این اقدام صرف‌نظر از دلایل و انگیزه‌های آن، به تلاش‌ها در زمینه یکپارپگی و وحدت این جزیره آسیب می‌رساند.

وی افزود: دستورات لازم را به دستگاه‌های پلیس و دادگستری بخش جنوبی قبرس به‌منظور شناسایی عاملان این حادثه صادر کردیم.

گفتنی است، حمله به مسجد تاریخی قبرس دومین حمله از نوع خود است؛ به‌طوری‌که در ژانویه سال ۲۰۱۳ میلادی نیز این مسجد مورد هجوم قرار گرفت و کمیته فنی میراث فرهنگی کار بازسازی و ترمیم آن را برعهده گرفت که در دسامبر سال ۲۰۱۴ میلادی به کار خود پایان داد.

کمیته «فنی میراث فرهنگی» در سال ۲۰۰۸ میلادی تأسیس شد که در آن کارشناسان دو بخش جنوبی و شمالی جزیره قبرس حضور دارند و در زمینه بازسازی و ترمیم مساجد و بناهای تاریخی و نگهداری از آن فعالیت می‌کند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا