خبر های جدید

برکناری ۱۵ قاضی هوادار اخوان المسلمین در مصر

برکناری ۱۵ قاضی هوادار اخوان المسلمین در مصر

دستگاه قضایی مصر در راستای ادامه سرکوب هوادران اخوان المسلمین، ۱۵ قاضی حامی این جماعت را از کار برکنار کردند. قضایی مصری امروز دوشنبه گفتند که شورای انضباطی قضات، طی حکمی نهایی، ۱۵ قاضی حامی اخوان المسلمین را برکنار کردند.

یک منبع قضایی گفت که شورای عالی انضباطی قضات درباره دلایل صدور این حکم  اعلام کرد که با بررسی سی دی ها، ویدئوها و روزنامه ها مشخص شده است که این قضات اظهار نظرهایی سیاسی کرده و بر خلاف قانون کار در دستگاه قضایی به عضویت گروههای سیاسی در آمده اند.

وی افزود که شورای عالی انضباطی قضات، صدور حکم ۵۵ قاضی دیگر را به ۲۸ ماه مارس موکول کرد.

این محکوم شدگان و دهها قضات به عضویت گروهی به نام “قضاه من أجل مصر” (قاضیانی برای مصر) پیوسته اند. این گروه بعد از انقلاب ۲۰۱۱ میلادی که به سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع مصر منجر شد، از جماعت اخوان المسلمین حمایت کرد.

از زمان برکناری مرسی از قدرت در سال ۲۰۱۳ میلادی، نیروهای پلیس و ارتش این کشور دست‌کم ۱۴۰۰ تظاهرات کننده طرفدار مرسی را کشته و بیش از ۱۵ هزار اسلامگرا را سرکوب و زندانی کرده‌اند. تاکنون صدها نفر از هواداران مرسی در پرونده‌های گروهی به اعدام محکوم شده‌اند و سازمان ملل متحد نیز این احکام را «بی‌سابقه در تاریخ معاصر» توصیف کرده است.

سازمان‌‌های بین‌المللی مدافع حقوق بشر هم دولت السیسی را سرکوبگر‌تر از رژیم مبارک دانسته‌اند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا