خبر های جدید

تعطیلی نمازخانه های دانشگاه های سه شهر آلمان

تعطیلی نمازخانه های دانشگاه های سه شهر آلمان

دانشگاه های سه شهر برلین، دورتموند و دیسبورگ آلمان نمازخانه ها را به بهانه نگرانی های امنیتی و آنچه رفع بی عدالتی و تبعیض بین دانشجویان مسلمان و پیروان سایر ادیان خواندند، تعطیل کردند، «کریستین تامسون» رییس دانشگاه برلین اوایل ماه جاری در گفت و گو با روزنامه «زودویچه» آلمان گفت این دانشگاه در تاریخ ۱۴ مارس (۲۴ اسفند) نمازخانه این دانشگاه را تعطیل کرد، زیرا در برلین به اندازه کافی محل عبادت برای مسلمانان وجود دارد. وی همچنین بر جدایی دانشگاه و مذهب تاکید کرد.

ماه گذشته نیز دانشگاه شهر دیسبورگ آلمان با ادله مشابهی از بستن قریب الوقوع نمازخانه های این دانشگاه خبر داد و گفت: نمازخانه این دانشگاه ۲۰ سال پیش و در شرایطی که تعداد مساجد در این شهر اندک بوده است، تاسیس شد. دانشگاه شهر دورتموند نیز در ماه فوریه (بهمن) و به بهانه انتقاد برخی از دانشجویان از رفتار همکلاسی های خود که از این محل برای عبادت استفاده می کنند، نماز خانه این دانشگاه را تعطیل کرد.

تصمیم تعطیلی نمازخانه این دانشگاه در حالی اجرایی شد که دانشجویان مسلمان طوماری را که به امضای حدود ۴۰۰ نفر رسیده است، در مخالفت با آن تهیه کرده اند. در این طومار بستن نمازخانه های نژادپرستی ضد اسلامی و تبعیض توصیف شده است.
از زمان حملات تروریستی ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) در پاریس، پایتخت فرانسه که بیش از ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت، کشورهای اروپایی تدابیر امنیتی خود را تشدید کرده اند و به بهانه مقابله با حملات تروریستی فشار بر جامعه مسلمانان را تشدید کرده اند.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا