خبر های جدید

افزایش سه برابری اقدامات ضدمسلمانان در فرانسه طی سال ۲۰۱۵

افزایش سه برابری اقدامات ضدمسلمانان در فرانسه طی سال ۲۰۱۵

بنابر اعلام کمیسیون ملی مشورتی حقوق‌بشر، در سال ۲۰۱۵ که سال خونین حملات تروریست‌های تکفیری بوده است، اقدامات بر ضد مسلمانان در فرانسه افزایش سه برابری داشته است.

به نوشته روزنامه فرانسوی فیگارو، کمیسیون ملی مشورتی حقوق‌بشر طی گزارش سالانه خود در خصوص مبارزه با نژادپرستی، یهودستیزی و بیگانه‌ستیزی اعلام کرد: طبق آمار منتشر شده از سوی وزارت کشور فرانسه، اقدامات مجرمانه و بزهکارانه صورت گرفته اعم از اقدامات و تهدیدهای نژادپرستانه، یهودستیزانه و ضد مسلمانان طی سال ۲۰۱۵ شاهد افزایش ۲۲.۴ درصدی بوده است به گونه‌ای که شمار این گونه اقدامات از ۱۶۶۲ مورد در سال ۲۰۱۴ به ۲۰۳۴ مورد در سال ۲۰۱۵ افزایش یافته و تمایل به انجام اقدامات بزهکارانه با ماهیت نژادپرستانه پیوسته رو به افزایش بوده است.

طبق این گزارش، اقدامات ضد مسلمانان طی سال ۲۰۱۵ در مقایسه با سال پیش از آن شاهد رشد ۲۲۳ درصدی بوده به گونه‌ای که شمار این اقدامات از ۱۳۳ مورد در سال ۲۰۱۴ به  ۴۲۹ مورد در سال ۲۰۱۵ رسیده است.

این در حالیست که این افزایش در خصوص اقدامات نژادپرستانه چیزی در حدود ۱۷.۵ درصد بوده که از ۶۷۸ مورد در سال ۲۰۱۴ به ۷۹۷ مورد در سال ۲۰۱۵ رسیده است. رسانه‌های غربی می‌گویند در پی حملات تروریستی در پاریس، آمار حملات به شهروندان و اماکن مسلمان در اروپا به شدت افزایش یافته است.

به نوشته روزنامه دیلی تلگراف، تنها در سال ۲۰۱۵، بیش از ۴۰۰ مورد حمله و تعرض نشأت گرفته از اسلام‌هراسی در فرانسه گزارش شده است. این رقم در سال ۲۰۱۴ تنها ۱۳۰ مورد بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا