خبر های جدید

تفکیک فعالیت های سیاسی و مذهبی جنبش اسلام گرای النهضه تونس

تفکیک فعالیت های سیاسی و مذهبی جنبش اسلام گرای النهضه تونس

رهبر جنبش النهضه تونس از تفکیک فعالیت های سیاسی و مذهبی این جنبش اسلام گرا خبر داد.

«راشد الغنوشی»، رهبر جنبش اسلام گرای النهضه در تونس شامگاه جمعه طی سخنانی در آغاز به کار دهمین کنگره عمومی این جنبش، اعلام کرد که النهضه از این پس فعالیت های سیاسی و مذهبی خود را از هم جدا می کند.

بر اساس این گزارش، الغنوشی خطاب به هزاران هوادار جنبش النهضه که در یک سالن ورزشی در شهر «رادس» در ۹ کیلومتری جنوب شرق پایتخت تونس گرد هم آمده بودند، اظهار داشت: می خواهیم دین را از نبردهای سیاسی دور نگه داریم و دعوت می کنیم که مساجد به صورت کامل از رقابت های سیاسی و استفاده حزبی خارج شوند تا باعث همگرایی باشند نه تفرقه.

رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس همچنین تصریح کرد: جنبش از دهه ۷۰ قرن گذشته میلادی تاکنون از یک جنبش ایدئولوژیک در حال جنگ برای هویت به یک جنبش اعتراضی فراگیر در رویارویی با نظام تمامیت خواه خودکامه و در نهایت یک حزب دمکراتیک ملی گرای دنبال فعالیت سیاسی دارای مرجعیت ملی برآمده از ارزش های اسلامی تبدیل شد.

در همین حال، الباجی قائد السبسی، رئیس جمهوری تونس نیز طی سخنانی در دهمین کنگره عمومی جنبش النهضه ضمن استقبال از تصمیم آن برای تفکیک فعالیت های سیاسی و مذهبی، تاکید کرد که النهضه دیگر خطری برای دمکراسی به شمار نمی آید.

رئیس جمهوری تونس در این باره اظهار داشت: باید پیشرفت جنبش النهضه با رهبری الغنوشی را یادآور شوم که در ضرورت جدایی فعالیت های تبلیغی و سیاسی و دوری از انحصار دین تجلی یافت.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا