خبر های جدید

دادگاه مصر با لغو تابعیت مرسی مخالفت کرد

دادگاه مصر با لغو تابعیت مرسی مخالفت کرد

دادگاه امور اداری مصر روز یکشنبه با یک دادخواست قضائی مبنی بر لغو تابعیت مصری «محمد مرسی» رئیس جمهور عزل شده این کشور مخالفت کرد. «عزت غنیم» وکیل حقوقی مصر و مدیر مرکز غیر دولتی امور حقوقی و آزادی های مصر گفت: دادگاه قضایی اداری در قاهره امروز رأی به عدم پذیرش یک دادخواست مبنی بر لغو تابعیت محمد مرسی داد.

در همین رابطه «محمود ابوالعینین» عضو هیئت دفاع از متهمان جماعت اخوان المسلمین گفت که این دادخواست به طور رسمی به ما اعلام نشده است و ما از طریق رسانه های خبری از آن مطلع شدیم. در این دادخواست قضایی که از سال گذشته ارائه شده، لغو تابعیت مرسی به اتهام جاسوسی برای کشورهای بیگانه درخواست شده است.

مرسی در ۵ پرونده تحت محاکمه قرار دارد که عبارت است از:

۱- وادی نطرون که مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به اعدام محکوم شده است
۲- جاسوسی بزرگ؛ مرسی در این پرونده طی حکم اولیه به ۲۵ سال حبس محکوم شده است
۳- حوادث الاتحادیه؛ مرسی طی حکم اولیه به ۲۰ سال محکوم شد
۴- جاسوسی برای قطر؛ جلسه قرائت حکم این پرونده روز ۱۸ ماه جاری میلادی تعیین شده است
۵- اهانت به دستگاه قضایی که محاکمه مرسی در این پرونده همچنان ادامه دارد.

این در حالی است که پایگاه خبری «مصراوی» گزارش داد که «شوقی علام» مفتی مصر در پاسخ کاملا محرمانه به دادگاه جنایی مصر حکم اعدام محمد مرسی و سایر متهمان پرونده معروف به «جاسوسی و فرار از زندان وادی النطرون» را تایید کرده است.

این در حالی است که دادگاه جنایی قاهره حکم محمد مرسی و سایر رهبران اخوان المسلمین و در راس آنان عصام العریان و سعد الکتاتنی را به مفتی مصر ارجاع داده بود تا نظر شرعی خود را در خصوص حکم اعدام آنان اعلام کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا