خبر های جدید

جزئیات داوری قرضاوی برای حل بحران داخلی اخوان المسلمین

جزئیات داوری قرضاوی برای حل بحران داخلی اخوان المسلمین

عمرو دراج از رهبران اخوان المسلمین و وزیراسبق برنامه ریزی و همکاری های بین المللی مصر از جزئیات و پشت پرده داوری و مشاوره دکتر قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای جهان اسلام در حل بحران داخلی اخوان المسلمین خبر داد. دراج که با شبکه تلویزیونی مکملین گفتگو می کرد افزود : قرضاوی دو طرف منازعه را فراخوانده است.

از یک طرف کمیته عالی اداری که به نیابت از مکتب ارشاد در داخل مصر فعالیت می کند و کارها را از آنجا مدیریت می کند و در طرف دیگر رهبران اخوان المسلمینی که در خارج از مصر هستند به همراه محمود عزت که در حال حاضر به عنوان قائم مقام رهبر اخوان المسلمین است.

این شخصیت معروف اخوانی می افزاید : هر دو طرف منازعه هیأتی را برای مذاکره تعیین کردند. أحمد عبد الرحمن،عمرو دراج وعلی بطیخ به عنوان هیأت مذاکره کننده به نمایندگی از کمیته عالی اداری حضور یافت.

او در ادامه گفت : قرضاوی خواستار قبول حکمیت او و تعدادی از رهبران فکری و علما در این قضیه شد و تأکید کرد که باید این کمیته به عنوان کمیته داوری مورد قبول طرفین باشد و تصمیمات آن الزام آور باشد.

کمیته عالی اداری این مسئله را پذیرفت. اما طرف دیگر ضمن تقدیر از نظرات قرضاوی و کمیته داوری ،این قضیه را به عنوان حکمیتتلقی نکرده و رأی کمیته را الزام آور ندانست. بعد از آن، کمیته تعیین شده از سوی شیخ قرضاوی جداگانه با هر دو طرف منازعه نشستی داشت وگفته های آنان را شنید.

بعد از آن دکتر قرضاوی رأی خودش را که به دلیل عدم قبول طرف دیگر الزام آور نمی دانست طی بیانیه ای اعلام کرد که در فضای مجازی منتشر شد و شامل ۵ بند پیشنهادی برای برون رفت از بحران کنونی جماعت از جمله برگزاری انتخابات جدید است.

منبع: تابش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا