خبر های جدید

واکنش قاهره به حمایت انگلیس از اخوان المسلمین

واکنش قاهره به حمایت انگلیس از اخوان المسلمین

دولت مصر اعلام کرد تصمیم انگلیس مبنی بر دادن پناهندگی سیاسی به سران اخوان المسلمین مصر بر روابط دو کشور تأثیر منفی خواهد داشت. “سامح شکری” وزیر امور خارجه مصر، در اولین موضع گیری رسمی این کشور درباره اقدام اخیر دولت انگلیس اظهار داشت: این اقدام، تأثیر منفی بر روند روابط دو کشور خواهد داشت.

شکری روز سه شنبه در کنفرانس خبری مشترک با ایوانس کاسولیدس همتای قبرسی خود در قاهره گفت: تصمیم اخیر دولت انگلیس بر پایه امور بی اساس اتخاذ شده است و گمان می کنند دستگاه قضایی در مصر، به طور کامل به وظایف خود و زمینه سازی برای محاکمات عادلانه عمل نمی کند. شکری افزود: این ادعاها، افترایی علیه نظام قضایی مصر بوده و صحیح نیست.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که به کشورها حق ارائه ارزیابی های فاقد اعتبار داده شود می توان هر روز چنین اتهام هایی به یکدیگر نسبت داد. ما هم دلایلی مبنی بر افزایش نژادپرستی در کشورهای غربی به ویژه در زمینه حقوق مهاجران و غیره در اختیار داریم.

وزیر امور خارجه مصر افزود: با این وجود، ما جنجال سازی نمی کنیم. زیرا باعث ورود به دور باطلی از اتهام های متقابل خواهد شد. از این رو باید آنها را نادیده گرفت و به جای آن، بر زمینه های همکاری مشترک تأکید کرد. سامح شکری خاطرنشان کرد: ما درصدد بزرگ کردن امور نیستیم. زیرا این امر در چارچوب یک اقدام داخلی در انگلیس و در چارچوب اقدام های داخلی آن کشور انجام گرفته است. با این وجود، این امر از نظر ما مثبت نیست.

یادآور می شود روز سه شنبه وزارت کشور انگلیس، بخشنامه جدیدی در زمینه تنظیم درخواست های پناهندگی سیاسی اعضای اخوان المسلمین در آن کشور صادر کرد.

براساس بخشنامه مذکور در سایت وزارت کشور انگلیس، شماری از اعضای کنونی و سابق اخوان المسلمین در صورتی که “اثبات کنند در معرض ظلم از جمله دستگیری منتهی به تعامل و برخورد نامناسب احتمالی یا محاکمه ساختگی یا مجازات نامناسب قرار دارند” می توانند از انگلیس درخواست پناهندگی کنند.

منبع: العالم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا