خبر های جدید

بیانیه جماعت دعوت و اصلاح درباره انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری

بیانیه جماعت دعوت و اصلاح درباره انتخابات دهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره‌ی مجلس خبرگان رهبری

بسم الله الرحمن الرحیم

اینک که پس از سپری شدن سی و هفت سال از خیزش عظیم ضد استبدادی ملت فهیم ایران، در آستانه‌ی دو رویداد مهم سیاسی کشور هستیم، جماعت دعوت و اصلاح، در چارچوب مشی فکری اعتدالی و اصلاحی خود، موارد زیر را به اطلاع عموم شهروندان می‌رساند:

۱. در دنیای کنونی انتخابات، مظهر تجلی اراده‌ی شهروندان برای تعیین سرنوشت آینده‌ی جوامع است. بازخوانی سیاست‌های حاکم و احیاناً تجدیدنظر کلان در آن‌ها تنها از بستر انتخابات میسر می‌شود. اتفاق فرخنده‌ای که در کشور ما در خرداد ۹۲ رقم خورد و تعدیل برخی نگاه‌های ویژه از رهگذر آن میسر شد و تفاهم با جامعه‌ی جهانی و به فرجام رسیدن برجام از نتایج ارزشمند آن بود. البته تا تحقق خواست‌های به حق ملت، که در انتخابات هوشمندانه‌ی ریاست جمهوری اخیر تجلی یافت، راه طولانی در پیش است. در این میان هماهنگ نمودن قوه‌ی تقنینی و نظارتی با قوه‌ی اجرایی برای به مقصد رساندن کاروان تغییر و اصلاح از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

۲. مجلس خبرگان رهبری در نظام سیاسی ما، جایگاه مهمی دارد؛ حضور چهره‌های دوراندیش و فهیم، عیار صحت و دقت تصمیمات این نهاد را ارتقا خواهد داد. لذا انتظار می‌رود هم‌وطنان ارجمند، در انتخاب اعضای محترم خبرگان نیز عنایت لازم را مبذول دارند.

۳. جماعت دعوت و اصلاح، تنوع قومی، مذهبی و دینی موجود در کشور را همواره یک امتیاز و فرصت ویژه تلقی نموده است و لازم می‌داند ضمن تأکید بر خواست‌های عمومی ملت ایران نظیر آزادی، حقوق شهروندی، رفاه و امنیت، توجه نامزدهای محترم و گروه‌های سیاسی و اجتماعی مؤثر را به خواست‌های ویژه‌ی قومیت‌های کشور جلب نماید.

۴. جامعه‌ی اهل سنت ایران، با وجود همراهی با گام‌های سرنوشت‌ساز ملت در مراحل گوناگون، اکنون و در سال‌های پایانی دهه‌ی چهارم عمر نظام در جایگاه شهروندی مطلوب قرار نگرفته است و در توزیع قدرت، ثروت و منزلت به تناسب ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها، مورد توجه کافی واقع نشده است.
مطالبات جامعه‌ی اهل سنت ایران در حوزه‌های گوناگون فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی در چند دهه‌ی اخیر از سوی فعالان و تشکل‌های مدنی در مناسبت‌های گوناگون به اطلاع افکار عمومی و تصمیم گیرندگان کشور رسانده شده است. ایام انتخابات فرصت مناسبی است تا ضمن بازخوانی منصفانه و واقع گرایانه‌ی مطالبات، نظر نامزدهای محترم و گروه‌های سیاسی تأثیرگذار را در جهت تحقق عدالت اجتماعی و توسعه‌ی متوازن و پایدار به چالش‌ها و کاستی‌های موجود معطوف و با حفظ دقت و هوشیاری زمینه‌ی برقراری و استمرار گفتگوی روشمند و مؤثر اجتماعی را فراهم نمایند.

۵. پیش شرط انتخابات سالم و رقابتی، فراهم شدن زمینه‌ی حضور همه‌ی دیدگاه‌های وفادار به پویش مدنی در ویترین رقابت است. جماعت دعوت و اصلاح، ضمن ابراز ناخرسندی از رد صلاحیت تمامی نامزدهایش در مناطق مختلف کشور و ضمن احترام به همه‌ی نامزدهای حاضر در عرصه‌ی انتخابات، با ایمان به ضرورت حضور در صحنه برای تحقق تغییر، عموم شهروندان آگاه و مسؤول را به شرکت در هر دو انتخابات پیش رو و انتخاب بهترین گزینه‌ها دعوت می‌نماید.

جماعت دعوت و اصلاح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا