خبر های جدید

«محمد»؛ نامی محبوب در بین بریتانیایی‌ها

«محمد»؛ نامی محبوب در بین بریتانیایی‌ها

به گزارش خبرگزار فهرست رسمی پرطرفدارترین اسامی کودکان در انگلیس و ولز بحث‌های تازه‌ای برانگیخته در مورد اینکه آیا نام محمد که در انگلیسی با ۴ املای مختلف نوشته می‌شود باید مجموعاً با هم در نظر گرفته شوند یا به صورت جداگانه.

عده‌ای معتقدند که نام محمد که در انگلیسی به صورت‌های Muhammad، Mohammed، Mohammad و Muhammed نوشته می‌شود باید به صورت جداگانه در فهرست اسامی کودکان این کشور ثبت شود که در این صورت هرکدام به ترتیب در رده ۱۲، ۲۹، ۶۸ و ۱۲۱ پرطرفدارترین اسامی قرار می‌گیرند.

اما در صورتی که همه آن‌ها در یک ردیف ثبت شوند، محمد در صدر فهرست پرطرفدارترین اسامی پسر در بریتانیا خواهد بود. نام محمد با ۷۵۷۰ مورد استفاده در صدر جدول و پس از آن «الیور» با ۶۹۴۱ مورد استفاده در رتبه دوم است. «جک» و «هری» نیز در رده‌های بعدی قرار دارند.

اداره ملی آمار بریتانیا اما با تفکیک نام محمد به صورت‌های مختلف عنوان کرد که اسامی باید به همان صورت که در اسناد رسمی نوشته می‌شوند، در فهرست اسامی ثبت شوند.

اداره ملی آمار بریتانیا اعلام کرد: محمد اولین بار در سال ۱۹۲۴ به جمع صد نام اول پرطرفدار در بریتانیا پیوست؛ اما به تدریج بر محبوبیت آن افزوده شد.

افزایش جمعیت مسلمانان در انگلیس و ولز و نیز آداب اسلامی و شخصیت‌های معروف مسلمان مانند «محمد علی کلی»(بوکسور آمریکایی) و «محمد فرح»، دونده قهرمان انگلیس از جمله دلایل افزایش محبوبیت این نام عنوان شده است. ابراهیم عثمان، معلم مدرسه عربی بریتانیا می‌گوید: هیچ تفاوتی میان این نام‌ها نیست و همگی محمد هستند که به صورت‌های مختلف نوشته شده‌اند.

وی می‌افزاید: برای نوشتن واج‌های غیر انگلیسی که معادل مستقیم آن در انگلیسی وجود ندارد، شیوه‌های متعددی وجود دارد مثلاً می‌توان به جای «o» از «u» استفاده کرد؛ اما اسم تغییری نخواهد کرد.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا