خبر های جدید

یک وزیر دولت «مرسی» از زندان آزاد شد

یک وزیر دولت «مرسی» از زندان آزاد شد

مسئولان امنیتی مصر «خالد الازهری» وزیر نیروی انسانی در دوره «محمد مرسی» نخستین رئیس جمهور منتخب مصر پس از سرنگونی رژیم حسنی مبارک را از زندان آزاد کردند. علی کمال عضو هیئت دفاع از الازهری گفت: موکل من از بازداشتگاه پلیس الهرم در استان الجیزه واقع در غرب قاهره آزاد شد و به منزل خود بازگشت.

در تاریخ ۲۰ سپتامبر گذشته دادگاه جنایی قاهره حکم آزادی الازهری را صادر کرده بود. الازهری به مشارکت در حوادث به آتش کشیدن ساختمان استانداری الجیزه به دنبال پراکنده کردن تحصن هواداران مرسی در میدان النهضه در تاریخ ۱۴ آگوست سال ۲۰۱۳ متهم است.

بر پایه این گزارش، دادگاه همچنین اجرای «اقدامات احتیاطی» به مدت ۴۵ روز درباره الازهری را صادر کرده است که به موجب آن وی عصر هر روز بایستی به مرکز پلیس الجیزه مراجعه کرده و برگه حضور خود را امضا کند. در تاریخ ۲۹ آگوست ۲۰۱۳ دستگاه های امنیتی الجیزه، الازهری را که وزیر نیروی انسانی در دوره مرسی بود، بازداشت کردند.

از زمان عزل مرسی، مسئولان امنیتی تعدادی از مسئولان بارز دوره مری از جمله هشام قندیل نخست وزیر اسبق، یاسر علی سخنگوی سابق ریاست جمهوری، باسم عوده وزیر رفاه اسبق و اسامه یاسین وزیر اسبق جوانان را بازداشت کردند که یاسر علی در نوامبر سال ۲۰۱۴ آزاد شد اما باسم عوده و اسامه یاسین همچنان در زندان هستند.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا