خبر های جدید

قرضاوی: خون قذافی مباح است.

قرضاوی: خون قذافی مباح است.

 

شیخ یوسف القرضاوی، رییس اتحادی جهانی علمای مسلمین در گفتگو با شبکه الجزیره از افسران، فرماندهان و سربازان ارتش لیبی خواست که دستورات معمر القذافی، رهبر لیبی را گوش نکرده و دست به کشتار مردم نزنند چرا که این حرف شنوی و اطاعت حرام است و در صورتی که فردی دچار معصیت است اطاعت از وی جایز نیست.

 

القرضاوی گفت: من فتوا می‌دهم که قذافی باید کشته شود و هر افسر و سرباز و یا هر کسی که بتواند به وی تیراندازی کند باید این کار را انجام دهد تا مردم لیبی را خوشحال کند و امتی را از شر این مرد دیوانه و ظلم و ستم‌هایش رها کند.

 

رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمین افزود: هیچ افسری نباید از این مرد به خاطر سرکشی‌ها و ظلم و استبداد اطاعت کند. کسی که با وحشیانه‌ترین شیوه‌ها مردم را می‌کشد یکی از بزرگترین جنایت‌ها را در نزد خداوند مرتکب می‌شود.

 

وی ضمن استناد به یک آیه قرآن در زمینه خشم و غضب خداوند نسبت به ظالم اعلام کرد: القذافی عقل ندارد و اصلا فکر نمی‌کند؛ از قدیم به وی دیوانه می‌گفتند.

 

وی خطاب به القذافی گفت: اگر که تو رهبر ملت لیبی هستی آیا عاقلانه است که پدر فرزندانش را بکشد؟ ملتش را با جنگنده‌ها و هواپیماها و با استفاده از مزدوران خارجی قتل عام کند؟ اسراییل با آن همه وحشی گری در حمله به نوار غزه چنین حملاتی را انجام نداد.

 

القرضاوی، سیف الاسلام القذافی، پسر قذافی را شمشیری از شمشیر‌های جاهلیت توصیف کرد که قصد داشت با سخنرانی‌اش مردم لیبی را به جان هم بیندازد.

 

وی خطاب به ارتش لیبی گفت: شما کمتر از ارتش تونس نیستید که دستورات زین‌العابدین بن علی، رییس جمهور فراری خود را در زمینه تیراندازی به تظاهر کنندگان رد کردند و هم چنین شما از ارتش بزرگ لیبی که به حمایت از انقلاب مردم پرداختند و به دستورات حسنی مبارک، رییس جمهور مخلوع مصر گوش نکردند، کمتر نیستید.

 

وی از ارتش لیبی خواست که مردم را هدف قرار ندهند و به خاطر یک انسان دیوانه مردم را قربانی نکنند.

 

وی خطاب به ملت لیبی گفت: به خاطر آنچه که قیام کرده‌اید خود را ثابت کنید و صبر داشته باشید هر چه قدر هم که در راه آزادی قربانی دهید باید به انقلاب خود ادامه دهید و هر کس از شما کشته شود شهید است و در پیش خدا و در فردوس برین جای دارد.

 

وی از دو ملت تونس و مصر و کشورهای عربی سازمان کنفرانس اسلامی، اتحادیه عرب، اتحادیه آفریقا و سازمان ملل خواست که در قبال وقایع لیبی سکوت نکند.

 

القرضاوی هم چنین از ملت لیبی خواست علیه القذافی و اطرافیانش تلاش جدی آغاز کند.

 

برگرفته از بیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا