خبر های جدید

اردوغان : در برابر اقدامات اسراییل در مسجدالاقصی ساکت نخواهیم ماند

اردوغان: در برابر اقدامات اسراییل در مسجدالاقصی ساکت نخواهیم ماند

رییس جمهور ترکیه ضمن محکوم کردن اقدامات رژیم صهیونیستی در قدس و مسجدالاقصی تصریح کرد: در مقابل اقدامات اسراییل در مسجدالاقصی ساکت نمی‌نشینیم.

رجب طیب اردوغان، رییس‌جمهور ترکیه در واکنش به یورش نیروهای رژیم صهیونیستی به مسجدالاقصی و بستن آن برای چند ساعت گفت: ما باید تمامی اقدامات لازم را برای مقابله با اقدامات اسراییل در قدس و مسجدالاقصی در چارچوب بین‌الملل اتخاذ کنیم که در غیر این صورت واکنش‌ها تنها به فلسطین، قدس یا منطقه محدود نخواهد شد و ممکن است انتفاضه‌ای بالاتر از این شکل بگیرد.

وی ضمن محکوم کردن تمامی اقدامات رژیم صهیونیستی گفت: امکان ندارد در مقابل اقدامات نابخشودنی اسراییل در قدس و مسجدالاقصی ساکت بنشینیم.

اردوغان همچنین در دو تماس تلفنی با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطین و خالد مشعل رییس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد که ترکیه تمام تلاش خود را برای پایان دادن به اقدامات اسراییل از طریق شورای امنیت به کار می‌گیرد.

پیش از این نیز وزارت خارجه روسیه از فلسطینی‌ها و اسراییلی‌ها خواسته بود تا اقدامات فوری را برای پایان دادن به تنش‌ها در قدس اتخاذ کنند. اتحادیه اروپا و سازمان ملل نیز نسبت به افزایش تنش‌ها و
خشونت‌ها در قدس ابراز نگرانی کرده بود
منبع: شفقنا.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا