خبر های جدید

رییس جمهور میانمار شکنجه و آزار مسلمانان را دروغ رسانه ها خواند

در حالی که سازمان کنفرانس اسلامی، سازمان ملل متحد، اتحادیه اروپا و آمریکا در نوبت های مختلف نسبت به آزار و اذیت اقلیت مسلمان روهینگیا در میانمار به دولت نظامی این کشور هشدار داده اند، رییس جمهوری این کشور تحت تعقیب قرار دادن و شکنجه مسلمانان را دروغی خوانده که توسط برخی رسانه ها پدید آمده است.
تین سین رییس جمهوری میانمار درحالی که با صدای آمریکا شعبه میانمار صحبت می کرد هرگونه اخراج یا فرار مسلمانان استان غربی راخین از ترس شکنجه و آزار را تکذیب کرد و همه گزارش ها در این مورد را دروغ و افسانه پردازی رسانه ای دانست.

صدای آمریکا در حالی که در مصاحبه با رییس جمهوری میانمار توجه وی را به نگرانی های جهانی در مورد وضعیت اقلیت مسلمان روهینگیا جلب می کرد با پاسخ وی مبنی بر داستان پردازی های رسانه ای در این مورد روبرو شد. تین سین گفت هم اکنون افراد بسیاری دلشان می خواهد در میانمار زندگی کنند چرا که اینجا یکی از بهترین نقاط دنیا است، اما عده ای چیزهایی می نویسند که مغرضانه است چرا که سازمان های بین المللی در حال خدمت رسانی مداوم به این اقلیت ها هستند.

اظهارات تین سین در حالی منتشر می شود که براساس پروژه آراکان – که همه حوادث تروریستی و خشونت آمیز در مورد مسلمانان را در این کشور رصد می کند- دست کم ۱۰۰ هزار مسلمان از استان راخین فرار کرده اند که علت آن نیز شکنجه بی امان توسط نیروهای امنیتی و بودایی های افراطی میانمار اعلام شده است. آغاز خشونت ها در این ایالت در سال ۲۰۱۲ با کشته شدن صدها مسلمان و آوارگی ۱۴۰ هزار نفر همراه شده است.

منبع: World Bulletin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا