خبر های جدید

حقایقی درباره گرسنگی در جهان

 حقایقی درباره گرسنگی در جهان

میلیون ها نفر در جهان فقر و گرسنگی سخت و شدید و مزمن را تحمل می کنند و این موضوع در حال گسترش به سایر نقاط جهان است، آمار و حقایق تکان دهنده ای درباره گرسنگی در جهان وجود دارد که برخی از آنها در ادامه آمده است:

–  حدود ۷۹۵ میلیون نفر در سراسر جهان دچار سوء تغذیه هستند؛ یعنی اینکه یک نفر از هر نه نفر در روی زمین دچار سوء تغذیه است.

– حدود ۷۸۰میلیون نفر ازاین افراد درمناطق در حال توسعه زندگی می کنند.

– در کشورهای جنوب صحرای آفریقا ، تخمین زده می شود که یک نفر از هر چهار نفر دچار سوء تغذیه می شود. در حقیقت ، تعداد افراد دچار سوء تغذیه حتی بین سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ و ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ به ۴۴ میلیون نفر افزایش یافت.

– اما بیشترین افراد گرسنه در آسیا زندگی می کنند. برآورد می شود که در سال های ۲۰۱۴ تا ۲۰۱۶ حدود ۲۸۱ میلیون نفر در جنوب آسیا دچار سوء تغذیه می شوند که این میزان نسبت به سال ۱۹۹۰ تنها به مقدار خیلی کمی کاهش داشته است.

– فقر تغذیه یا تغذیه ضعیف و نامناسب علت ۴۵ درصد تمام مرگ و میرهای کودکان زیر سن پنج سال است.

– حدود ۳.۱ میلیون نفر کودک هر سال به دلیل تغذیه نامناسب فوت می کنند.

– در کشورهای جنوب صحرای آفریقا ، پیشرفت خیلی محدودی در زمینه کاهش سوء تغذیه و تعداد کودکان کم وزن در ۲۵ سال گذشته انجام شده است.

– تفاوت های زیادی در سراسر مناطق وجود دارد. برخی مانند آمریکای لاتین و شرق آسیا پیشرفت های سریع در کاهش گرسنگی ایجاد کرده اند. اما مرکز آفریقا و غرب آسیا در حال حرکت به سمت دیگری هستند به طوری که در حال حاضر نسبت افراد دچار سوء تغذیه عملا نسبت به سال های ۱۹۹۰ تا ۱۹۹۲ در این مناطق بالاتر رفته است.

– بنا بر نظر سازمان جهانی برنامه غذا ، اگر کشاورزان زن مانند مردان دسترسی به منابع داشتند ، تعداد افراد گرسنه در جهان می توانست بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون نفر کاهش داشته باشد.

– در حقیقت امروزغذای کافی در جهان برای هر نفر وجود دارد تا با تغذیه مناسب یک زندگی سالم داشته باشد.

– کمبود ویتامین آ زندگی ۱۴۰ میلیون کودک را تحت تاثیر قرار داده است و همین امر سبب کوری کودکان در سراسر کشورهای در حال توسعه می شود.

– حدود ۲۰ میلیون کودک با آسیب های مغزی متولد می شوند که ناشی از کمبود ید در دوران بارداری مادران است.

– حدود نیمی از تمام زنان باردار در کشورهای در حال توسعه دچار کم خونی هستند که سبب مرگ و میر ۱۱۰ نفر هر ساله در هنگام زایمان می شود.

– قبل از بحران کنونی ، سوریه به عنوان کشوری با متوسط درآمد محسوب می شد. اکنون بیش از ۵۰ درصد مردم سوریه زیر خط فقر زندگی می کنند.

– مطابق با نظر سازمان جهانی برنامه غذا ، تا سال ۲۰۵۰ گرسنگی و سوء تغذیه کودکان می تواند به عنوان یک نتیجه از بلایای مرتبط با آب و هوا به بیش از ۲۰ درصد افزایش یابد.

– شرایط ضروری و اضطراری که پیش آید رسانه ها این موارد را بیشتر پوشش می دهند اما در این صورت نیز مقدار قربانیان گرسنگی را کمتر از ۸ درصد می شمارند.

– بزرگ ترین و گران ترین عملیات انسانی توسط برنامه غذای جهانی سازمان ملل متحد برای تغذیه ۲۷.۱ میلیون نفر در عراق به میزان ۲.۲ میلیون تن انجام شد. این عملیات از اول اوریل ۲۰۱۳ شروع و در اواخر اکتبر ۲۰۱۳ به اتمام رسید.

– افغانستان کشوری است که در معرض بیشترین خطر از لحاظ جنگ بین نیروهای طالبان و ناتو ، عدم دسترسی به جاده ها و راه های ارتباطی و زیرساخت های مناسب است. این کشور دارای شرایط بالقوه خشکسالی و سیل است که باعث عدم پشتیبانی و رسیدن مواد غذایی به مردم می شود.

– بیشترین مواد غذایی در کشور آمریکا هدر رفته است.

منابع: آیریش اگزمینر، گینس ورد رکورد

ترجمه: شفقنا نظرسنجی
http://fa.shafaqna.com/news/46085

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا