سياسي اجتماعيمطالب جدیدمقالات

ای حکام به گوش باشید و به یاد آورید که وظیفه شما چیست ؟!

ای حکام به گوش باشید و به یاد آورید که وظیفه شما چیست ؟!

نوینسده : دکتور محمد بدیع مرشد عام اخوان المسلمین / مترجم : عبدالخالق احسان

 

ای حکام به گوش باشید و به یاد آورید که وظیفه شما چیست ؟!

حاکم و فرمانروا دراسلام جایگاه بلندی دارد؛ چراکه وظیفه مهم وبزرگی را به اجرا در میاورند که همانا خدمت به امت است. پیامبر(ص) میفرمایند:{فرمانروا سپری است که با دشمنان پیکارمی کند و به آن امت وقایه می شود} متفق علیه. این مقام برای حاکم به شرطی وجود دارد که عدالت را محقق ساخته ومسئوولیت اش را ادا کند ودرحاکمیت خویش امانتدار باشد؛ چنانچه پیامبر صلی الله علیه وسلم می فرماید: {دوست داشتنی ترین مردم نزد خدا در روز قیامت ونزدیک ترین شان به من فرمانروای عادل است، مبغوض ترین مردم نزد خدا در روز قیامت و دورترین شان از مجلس من فرمانروای ستمگر می باشد} ترمذی.

آیا حکام امت، نیاز به فریادی ندارند که بیاد شان دهد آنچه را اسلام برایشان واجب گردانیده از قبیل: آماده سازی درست امت، رد تهاجمات پی در پی بر امت که فروکش نمی شود؟

آیا فرمانروایان امت محتاج یاد آوری نیستند که سرزمین های امت اسلامی ما تحت اشغال وسیطره رسواکننده پروژه امریکا- اسرائیل قرار گرفته و لاابالیگری به گونه های متفاوتی در حال گسترش است؟ آیا حکام امت نیازمند کسی نیستند که به ایشان بفهماند که نصرت مسجداقصی وحمایت مقدسات اسلامی برای شان واجب است؟

فروانروای دادگستر عالم اسلام، عمربن خطاب رضی الله عنه در نامه که به والیان حکومت می نوشت؛ می گوید: سعادتمندترین والی کسی است که رعیت وزیردستان او نیک بخت باشند و بدبخت ترین والی کسی است که رعیت او بدبخت و شقی باشند. به این پیمانه، فرمانروایان محک زده می شوند، ملت مورد سنجش قرار می گیرد و امت ها شناسایی می گردند. امروز ملت های اسلامی دانسته اند که طفره رفتن حکام شان به مریضی دوامداری تبدیل شده، واز دست حکام خود مصیبت های زیادی را دیده اند که به اساس پیمانها، کنفرانسها، سیمینارها و اجتماع ها به وجود آمده است که همه، باید مورد انتقاد قرار گرفته و تقبیح شوند.

این ناهنجاری های مسئوولین امت اسلامی باعث شده که دشمنان اسلام به انجام جنایات شان هیچ حراسی ندارند، به هیچ کس پروایی نمی کنند؛ اگرچه ملت ها اعلان کنند که ازین وضعیت تسلیمی، شکست و زبونی که حکام در مقابل اشغال و استعمار و حتی در فروکش کردن نخوت وتکبر و توهین به مقدسات از خود به نمایش گذاشته اند؛ خسته شده اند.

حکام کی از خواب غفلت بیدار می شوند تا مسئوولیت شان را ادا کنند؟ چه وقت درک میکنند که خواسته اصلی از ایشان، پشتیبانی از یکدیگر، وحدت اسلامی و ترک اختلافی است که توانمندی های شان را به ناتوانی مبدل کرده است؟ درحالی که نداء خداوند واضح است که می  فرماید: {واعتصموا بحبل الله جمیعاً ولاتفرقوا واذکروا نعمهالله علیکم اذ کنتم اعداءً فالف بین قلوبکم فاصبحتم بنعمته اخواناً} آل عمران (۱۰۳) به دین خداوند چنگ بزنید و تفرقه نکنید و نعمت های خداوند را برخویش یاد آور شوید، آنگاه که باهم دشمن بودید  خداوند بین دلهای شما الفت انداخت که به نعمت خداوند باهم برادر شدید.

به تحقیق حکام یک ونیم میلیارد مسلمان؛ توان مقابله با چند میلیون صهیونست را که به مقدسات ما بازی می کند، دارند؛ در توان شان هست که پیروزی مطلوب و خواسته شده را متحقق سازند و به ویژه که خزاین زیرزمینی در سرزمین های اسلامی تعبیه شده است. فرمانروایان این امت بزرگ منش که توقف نموده، به صوب حق نمی روند، ضد اشغال حرکت نمی کنند، سیطره شان هیچ شده؛ در توان شان هست که جلو تهاجم و ویرانگری صهیونیزم را بگیرد. حکام این امتی که خداوند به ایشان عزت و ابهت داده است، توان نجات زنان مسلمان اسیر در زندان های صهیونست های غاصب را دارند؛ آنانیکه فریاد می شکند و برای دور کردن ذلت و اهانت از خود ندا سر میدهند.

آهای حکام امت: امام حسن بصری رحمه الله حاکم عادل را این گونه وصف می کند:(خداوند این وظایف را به دوش حاکم عادل قرار داده است: راست کننده هر کجرو و منحرف، رام کننده هر ظالم، اصلاحگر هر فاسد، نیرومند گرداننده هر ضعیف، دادگر هر ستمدیده، پناهگاه هر دل سوخته، آنکه بین خداوند و بنده گان قرار دارد که کلام خدا را می شنود و به ایشان می شنواند، تابع فرمان خداست و ایشان را تابع خدا می گرداند، اوست که بین بندگان خدا فیصله جاهلانه نمی کند، راه ستمگران را نمی پیماید و مستکبرین را بر ضعیفان مسلط نمی گرداند.

های حکام مسلمان: اسلامی که به آن منسوب هستید، فریاد می کشد که وضعیت امت تنها به جهاد استواد می گردد؛ خداوند می فرماید:‌[یاایهالذین آمنوا مالکم إذاقیل لکم انفروا فی سبیل الله اثاقلتم إلی الارض أرضیتم بالحیاه الدنیا من الآخره] توبه(۳۸) ای مؤمنان! شما را چه شده که وقتی گفته میشود در راه خدا جهاد کنید، به زمین سنگین می شوید، آیا زندگی دنیوی را به زندگی اخروی ترجیح می دهید؟

پس بیداری، عظمت و بزرگی ما در گرو این استقامت است که متحقق نمی شود مگر به پایمردی و بذل مال، سلاح، رسانه ها، نفس و وقت……. بدانید که ملت های مسلمان امید خیر به شما دارند؛ لذا آرزوهای شان را به باد فنا ندهید؛ چراکه شما در بزرگترین موقف تجارت با خداوند قرار دارید. چنانچه خداوند می فرماید: [ یاایهاالذین آمنوا هل ادلکم علی تجاره تنجیکم من عذاب الیم. تؤمنون بالله ورسوله وتجاهدون فی سبیل الله باموالکم و انفسکم ذالکم خیر لکم ان کنتم تعلمون] صف (۱۱) ای کسانی که ایمان آورده اید آیا شما را رهنمایی نکنم به معامله که شما را از عذاب دردناک نجات دهد، اینکه به خداوند و پیامبرش ایمان بیاورید و در راه خدا به اموال و انفس خویش جهاد کنید؛ این کار برای شما بهتر است اگر بدانید.

به فرمانروایان گذشته امت بنگرید، آنانیکه تاریخ امت را روشن ساخته از ذلت و خواری دورساختند. صلاح الدین ایوبی، صلبیبی های را که امت اسلامی را نود سال به فساد کشانیده بودند؛ نابود کرد. سیف الدین قطز ، تاتاریان را نابود ساخت که خشک و تر را می سوختاندند. در عصر و زمانه ما هم پیروزی های نصیب امت اسلامی شد که گواه محقق شدن نصرت همیشگی علیه مستکبران جهانی است. پس سستی چرا؟ و چرا عقب نشینی را در مقابل دشمنی پذیرا می شوید که صفت اساسی آن فرار از دست مسلمانان است.

وظایف امروزی حکام امت اسلامی:

  • توقف گفتگوها و مذاکرات بیهوده مستقیم و غیر مستقیم و حمایت از انواع مقاومت ها برای آزادسازی سرزمین های اشغالی در فلسطین، عراق، افغانستان و….. در تمام عالم اسلامی.
  • مرجع شما کتاب و سنت است نه اعلامیه های ملل متحد و املاء های صهیونست ها و امریکایی ها و عملی شدن این، پایان میابد به اعلان شما به اینکه قضیه فلسطین و قضایای بلاد اشغالی اساس قضایای شماست.
  • پشتیبانی از ملت های آزاده اسلامی
  • لغو تمام معاهدات صلح؛ چراکه اساس تکرار جرایم صهیونست ها برقدس تمام پیمان های است که اسرائیل نقض می کند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا