رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب ممنوعیت پخش اذان از بلندگوی مساجد است

رژیم صهیونیستی به دنبال تصویب ممنوعیت پخش اذان از بلندگوی مساجد است

روزنامه صهیونیستی هاآرتص امروز یکشنبه گزارش داد، رژیم صهیونیستی در پی آن است که ممنوعیت پخش اذان از بلند گوی مساجد را به صورت قانون به تصویب برساند.  اعضای کمیته وزارتی در امور قوانین در کابینه رژیم صهیونیستی امروز یکشنبه درباره طرح ممنوعیت پخش اذان از بلند گوی مساجد بحث و گفت و گو می کنند. رژیم صهیونیستی پیشتر با طرح قانونی تحت عنوان جلوگیری از پیام های قومی و تحریک آمیز قصد داشت از پخش اذان از بلندگوهای مساجد جلوگیری کند ولی در قانون جدید هدف از ممنوعیت پخش اذان ایجاد مزاحمت در کیفیت زندگی مردم، عنوان شده است.

۶ ماه پیش موطی یوگاو نماینده افراطی کنیست رژیم صهیونیستی از حزب البیت الیهودی این لایحه را در پارلمان مطرح کرد اما برای تهیه یک متن جدید و از منظر قانونی بررسی این لایحه متوقف ماند. یوگاو در متن اصلی لایحه هدف از ممنوعیت پخش اذان را جلوگیری از ارسال پیام های مذهبی ، قومی و تحریک آمیز به وسیله بلند گوهای مساجد ذکر کرده بود و گرچه در قانون به همه مکان های عبادی در فلسطین اشغالی اشاره شده ولی نماینده افراطی این رژیم توضیح داده که این طرح به منظور برخورد با بلندگوها در مساجد است.

این لایحه از سوی یوگاو از حزب البیت الیهودی، میراب بن اری از حزب کولانو ، میکی زوهر و نوریت کورن از حزب لیکود امضا شده است.
موسسه اسرائیلی ‘برای دموکراسی ‘ با متن این لایحه پیشنهادی مخالفت کرده و می گوید، هدف از این لایحه رسیدگی به آسیب ها نیست بلکه این اقدام زیر پا گذاشتن آزادی دینی و عبادی است، و به نظر می رسد هدف این لایحه ضربه زدن به جامعه مسلمان در اسرائیل (سرزمین های اشغالی) باشد و به همین دلیل خوب است دولت ملزم به قوانینی باشد که از تساوی و آزادی دینی و عبادی دفاع می کند و اجازه ورود این قانون را در کتاب قوانین ندهد.

از سوی دیگر خبرگزاری فلسطینی معا از تظاهرات شهرک نشینان برای توقف پخش اذان از مساجد خبر داد. معا افزود: تعدادی از شهرک نشینان شب گذشته در مقابل منزل وزیر امور داخلی رژیم صهیوینستی اجتماع کرده و خواستار تصویب لایحه ای شدند که بر اساس آن پخش اذان از بلند گوهای مساجد ممنوع اعلام شود.

رژیم صهیونیستی قصد دارد هر نشانه ای از اسلام را در سرزمین های اشغالی از بین ببرد و این اقدام نیز از جمله اقدامات یهودی کردن شهر قدس و از بین بردن هر نشانه‌ای از اسلام در این شهر مقدس است.
مقام‌های رژیم صهیونیستی پیشتر پخش اذان را از مناره های سه مسجد در شهری در غرب کرانه اشغال‌شده باختری ممنوع کرده‌ بودند.

این ممنوعیت از شنبه (۱۵ آبان) در شهر ابو دیس در نزدیکی بیت‌المقدس اجرا شده است.

منبع: ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا