خبر های جدید

الحشد الشعبی رسما بخشی از نیروهای مسلح عراق شد

با رأی پارلمان عراق؛
الحشد الشعبی رسما بخشی از نیروهای مسلح عراق شد

پارلمان عراق با رأی اکثریت با پیوستن نیروهای بسیج مردمی داوطلب مبارزه با گروههای تروریستی موسوم به «الحشد الشعبی» به مجموعه نیروهای امنیتی و نظامی عراق موافقت کرد.

شبکه خبری «اسکای نیوز»، گزارش داد پارلمان عراق با رأی اکثریت با پیوستن نیروهای الحشد الشعبی به بدنه نیروهای امنیتی و ارتش عراق موافقت کرد. شبکه خبری «العربیه»، نیز گزارش داد که پارلمان به درخواست «حیدر العبادی» نخست وزیر این کشور برای بررسی بیشتر طرح پیش از به رأی گذاشته شدن بی توجهی کرده و نمایندگان اتحاد نیروهای عراقی نیز در صحن پارلمان حضور نداشته‌اند.

العبادی از نمایندگان خواسته بود که طرح را برای بررسی بیشتر به شورای وزیران ارجاع دهند. طرح تبدیل «الحشد الشعبی» به یک نیروی رسمی زیر نظر شورای عالی امنیتی ملی و ارتش عراق امروز پس از ماه‌ها بررسی و رایزنی در پارلمان عراق به رأی نمایندگان گذاشته شد و به قانون تبدیل شد.

در ماده یک این قانون آمده است: گروهها و تشکیلات الحشد الشبی به موجب این قانون تشکیلات قانونی محسوب می‌شوند که حقوق و وظایف خاصی متوجه آن‌هاست و جزء نیروهای امنیتی عراق محسوب می‌شوند و حق این را دارند تا از هویت خود تا مادامی که تهدیدی برای امنیت ملی عراق محسوب نشوند دفاع کنند.

«عمار حکیم» رئیس ائتلاف ملی عراق به عنوان بزرگترین گروه سیاسی این کشور، تصویب طرح «الحشد الشعبی» را مقدمه‌ای برای پیش‌برد راه حل سیاسی در عراق دانست.

«سلیم الجبوری» رئیس پارلمان عراق نیز پس از این رأی‌گیری گفت: موضوع چارچوب‌بندی نیروهای الحشد الشعبی و تعداد نیروهای آن به فرمانده کل نیروهای مسلح (نخست‌وزیر) واگذار شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا