مقالات ارسالی

هفت راه تقویت معنویت از نگاه روزنامه آمریکایی

هفت راه تقویت معنویت از نگاه روزنامه آمریکایی

روزنامه شیکاگو تریبون نوشت: تحقیقات و اسناد فراوانی وجود دارد که نشان‌دهنده تأثیر مهم معنویت بر سلامت انسان است. اما چگونه می‌توانیم معنویت را در خود افزایش دهیم؟

در اینجا هفت راه برای ارتقا معنویت پیشنهاد می‌شود که عمل به آن‌ها بر افزایش معنویت در افراد اثر مطلوب دارد:

۱. هر روز زمانی را به مطالعه کتاب مقدس خود اختصاص دهید. چه کتاب مقدس شما قرآن باشد، چه انجیل و یا هر کتاب مقدس دیگری، هر روز زمانی را به مطالعه آن بپردازید. جملاتی را که الهام‌بخش هستند پیدا کنید و آن‌ها را در دفترچه‌ای یادداشت کنید و یا حتی آن را حفظ کنید. در این صورت زمانیکه نیاز دارید، یک جمله مقدس به کمک شما می‌آید و شما را مدد می‌کند تا شجاعت خود را برای مقابله با هر وضعیتی باز یابید.

۲. معنویت خود را توسعه دهید. یک ورزشکار معمولاً پیش از آغاز تمرینات خود، مدتی را صرف انجام حرکات کششی و گرم کردن می‌کند. این نکته برای توسعه معنویت هم مهم است. خود را گرم کنید. کار جدیدی انجام دهید. بخشش خود، صبر خود و بردباری خود را گرم کنید. راه‌های زیادی برای به گسترش عشق و محبت وجود دارد.

۳. تعریف خوبی از معنویت برای خودتان پیدا کنید. برای بعضی معنویت به معنی عشق، صلح، شادی، صبر، خوبی، نجابت، ایمان، بردباری و اعتدال است. سپس در جهان خارج این کیفیت‌ها را به اجرا درآورید و واقعاً روی آن کار کنید. اگر معمولاً بی‌صبر هستید، صبورتر شوید. ممکن است آسان نباشد اما ارزشش را دارد.

۴. بازیابی آرامش با نیایش. به جایی بروید که هیچ‌کس در آن نیست یا جای خاصی در منزل خود بروید و به آرامی با خدا نجوا کنید و یا در آرامش و سکوت با او ارتباط بگیرید با اینکار انرژی لازم برای مواجه شدن با روز خود را به دست آورید.

۵. رژیم پرهیز از عیب‌جویی، حسادت و نفرت بگیرید. این کار ممکن است در ابتدا آسان نباشد به ویژه اگر در گذشته بسیار در این زمینه زیاده‌روی می‌کرده‌اید. از شکایت کردن، مقایسه کردن و انتقاد کردن‌ پرهیز کنید. رژیم غذایی شاید برای زندگی ما آنقدر که این رژیم اهمیت دارد، مهم نباشد.

۶. در عوض به رژیم خود مواد مغذی مانند عشق، دوستی و خودخواه‌ نبودن را اضافه کنید. هر روز برای شخص دیگری، کاری انجام دهید. شاید یک تماس تلفنی باشد، یک یادداشت و یا یک کار داوطلبانه؛ هر چه باشد مهم نیست مهم این است که هر روز بدون توقع برای دیگران قدمی برداریم. از اینکه دائماً به فکر خود و مسائل خود باشید، پرهیز کنید.

۷. نوشیدنی این رژیم شادی است. مقدار زیادی شادی بنوشید. بگذارید لبخند دائماً بر صورت شما و خنده در قلبتان باشد. به یاد داشته باشید که خنده بهترین درمان است.

بیایید این کارها را با هم انجام دهیم. ببینید که آیا برای شما هم جواب می‌دهند. این راهکارهای افزایش معنویت فقط به لحاظ ذهنی کمک‌کننده نیستند؛ بلکه حافظ سلامت جسمی نیز هستند.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا