خبر های جدید

اهل سنت عراق بیانیه الازهر را محکوم کرد

اهل سنت عراق بیانیه الازهر را محکوم کرد

یک شخصیت برجسته اهل سنت عراق در پی اهانت آشکار شیخ الازهر به نیروهای داوطلب مردمی که در حال نبرد تمام عیار با تروریست‌های تکفیری داعش هستند، دولت عراق را به اتخاذ موضع قاطعانه علیه الازهر فرا خواند.
“خالد الملا” رئیس جماعت علمای عراق (اهل سنت)، از ادارات اوقاف شیعه و اهل سنت و دولت عراق خواست تصمیم قاطعانه و مستحکمی علیه بیانیه ای صادره از شیخ الازهر در خصوص نیروهای دفاع مردمی عراق اتخاذ کنند.

الملا در سخنانی که در جریان مراسم همبستگی با نیروهای امنیتی و مردمی در دفتر اوقاف شیعه عراق در کاظمین بیان کرد، اظهار داشت عراق با دو جنگ عملی روبرو است، یکی جنگ با داعشی ها و دیگر جنگ رسانه ای که سازمان های اطلاعاتی بین المللی در آن شرکت دارند.

وی خواستار موضع قاطعانه وقف شیعی و سنی و دولت عراق علیه الازهر و اهانت های برخی طرف ها به عراق و ملت آن شد.الملا از همه قشرهای مردم عراق خواست در یک صف واحد در کنار نیروهای مسلح و نیروهای داوطلب مردمی در نبرد شرافتمندانه ضد داعشی ها و حامیانشان قرار گیرند.

علاء‌الموسوی رئیس اداره اوقاف شیعیان هم بر ضرورت وحدت همه عراقی ها و قرار گرفتن آن ها در کنار نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی در جنگ با تروریست های تکفیری شد و گفت جهاد تنها به جنگ منحصر نمی شود، بلکه هر یک از شهروندان عراق باید در جایگاهی که قرار دارد، بجنگد، یک روزنامه نگار و فعال رسانه ای از موضع کار رسانه ای و با قلم خود باید بجنگد و از نیروهای امنیتی حمایت کند.

الموسوی از بیانیه خصمانه الازهر علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق انتقاد کرد و از این تشکل مصری خواست از صحت اخبار و اطلاعاتی که به آن می رسد، ابراز اطمینان کند.

محمود الصمیدعی رئیس اداره اوقاف اهل سنت هم گفت نبرد ما با داعش، یکی است و مساله ما یکی است و همگی در برابر تروریسمی که سازمان های اطلاعاتی بین المللی مدیریت می کنند و خواهان خیر و صلاح عراق نیستند، در یک سنگر واحد قرار داریم.

وی از همه عراقی ها اعم از ارتش، پلیس و نیروهای داوطلب مردمی و عشایر خواست در راه بیرون راندن داعشی های شرور از عراق با همدیگر همبستگی داشته باشند.فراکسیون پارلمانی الحل هم با بی اساس خواندن اتهامات الازهر به نیروهای داوطلب مردمی تاکید کرد الازهر بر اساس اطلاعات غلطی که دریافت کرده، این اتهامات ناروا را علیه نیروهای داوطلب مردمی مطرح کرده است.

محمد الکربولی رئیس فراکسیون الحل در پارلمان عراق گفت اتهامات اخیر الازهر علیه نیروهای داوطلب مردمی، نادرست و بی اساس است.وی افزود طرح ها و توطئه هایی در جریان است تا ملت عراق از شر باندهای داعش خلاص نشوند و اطلاعات اشتباهی به خارج منتقل می شود.

الکربولی تاکید کرد اطلاعات اشتباهی از سوی افراد مغرضی که نمی خواهند ملت عراق از تروریسم باندهای تروریستی داعش خلاص شوند، به الازهر رسیده است.وی گفت نیروهای داوطلب مردمی، برادران ما هستند و هر کس به آن ها اهانت کند، به همه ملت عراق توهین کرده است.

الکربولی خاطر نشان کرد ما مردم عراق، با آگاهی از پیروزی های بزرگ نیروهای داوطلب مردمی، اعلام می کنیم که همگی فرزندان یک کشور هستیم و اظهارات طرف های خارجی که به نیروهای داوطلب مردمی، عشایر و نیروهای امنیتی اهانت می کنند،‌برای ما ارزشی ندارد، در نتیجه همبستگی عراقی ها با یکدیگر واضح و آشکار است و خون شیعه و سنی در سرزمین نبرد با هم آمیخته شده و این دلیل واضحی بر نبود طایفه گری در عراق است.

احمد الجبوری از نماینده تشکل موسوم به اتحاد القوی العراقیه از تشکل های سیاسی اهل سنت هم تاکید کرد هر کس به نیروهای داوطلب مردمی دست درازی و اهانت کند، با طرح های بیگانگان در ارتباط است.الجبوری تاکید کرد کسانی که به نیروهای  امنیتی و نیروهای داوطلب مردمی اهانت می کنند، خواهان خیر عراق نیستند و با طرح های خارجی که هدف از آن خدشه وارد کردن به امنیت عراق است، ارتباط دارند.

وی اظهار داشت در تمام نبردها، مشکلاتی رخ می دهد، اما نباید پیروزی و فداکاری های بزرگ نیروهای داوطلب مردمی را با اشکالات فردی که بیانگر نیروهای داوطلب مردمی نیست، مخدوش کرد.وی تاکید کرد عشایر صلاح الدین همبستگی و انسجام خود را با نیروهای داوطلب مردمی و ارتش در نبرد با داعش اثبات کرده اند.

وی از افزایش تعداد عشایری که به نیروهای داوطلب مردمی می پیوندند، خبر داد و گفت بیش از هفت هزار نفر در نبرد آزادسازی صلاح الدین در کنار نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی قرار دارند و برادرانشان از استان های نینوی، کرکوک و استان های دیگر هم در حال پیوستن به میادین نبرد برای آزادسازی مناطق خود از لوث داعش هستند.

شیخ الازهر در بیانیه ای طایفه ای و خصمانه علیه نیروهای داوطلب مردمی عراق، اتهامات بی اساسی را علیه آن ها مطرح کرده و مدعی شده بود این نیروها به قتل شهروندانی که وابسته به داعش یا دیگر گروه های تروریستی نیستند، دست می زنند.

صدور این بیانیه مداخله جویانه و در عین توهین آمیز از سوی الازهر مصر در حالی است که نیروهای داوطلب مردمی عراق در کنار نیروهای ارتش طی روزهای  اخیر به موفقیت های چشمگیری در نبرد با تروریست های تکفیری دست یافته اند و این نیروها از همان ابتدای عملیات بزرگ پاکسازی صلاح الدین و دیگر مناطق، همواره توصیه های مرجعیت عالی دینی مبنی بر ضرورت حفظ جان غیر نظامیان و اموال آن ها را نصب العین خود قرار داده اند. صدور بیانیه از سوی الازهر که البرادعی آن را ناشی از فشار عربستان بر مقامات مصری برای صدور چنین بیانیه ای دانسته با هدف تخریب وجهه نیروهای داوطلب مردمی عراق و تحریک اهل سنت علیه این نیروها قلمداد می شود.

منبع: تابناک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا