خبر های جدید

ایالت زاکسن آلمان حجاب کامل چهره در اماکن عمومی را ممنوع می‌کند

ایالت زاکسن آلمان حجاب کامل چهره در اماکن عمومی را ممنوع می‌کند

وزیر کشور ایالت زاکسن آلمان از تصمیمات خود برای ممنوع کردن حجاب کامل چهره در اماکن عمومی این ایالت خبر داد.، “مارکوس اولبیگ”، وزیر کشور ایالت زاکسن آلمان ممنوعیت حجاب کامل چهره در اماکن عمومی را در نظر دارد. به گزارش این روزنامه آلمانی وزارت داخلی این ایالت آلمان روی یک طرح قانونی در این باره کار می کند.

“اولبیگ” در گفتگو با این روزنامه آلمانی تصریح کرد که وی ممنوعیت برقع در سراسر این ایالت را در زمینه هایی که ضرورت دارد صورت نشان داده شود معقول و منطقی می داند. از جمله این اماکن دادگاه ها، ادارات، مراکز مراقبت روزانه، مدارس و کالج ها هستند.

بحث ها درباره ممنوعیت حجاب کامل چهره در آلمان اخیرا بسیار بحث برانگیز شده است.

هفته نامه “اشپیگل” چندی پیش با استناد به یک پیش نویس لایحه وزارت کشور از تصمیمات دولت آلمان برای ممنوعیت حجاب کامل چهره برای کارمندان در این کشور خبر داد.

بر اساس اطلاعات هفته نامه “اشپیگل”، دولت آلمان روی یک طرح قانونی جدید کار می کند که بر اساس آن برای کارکنان دولت پوشاندن کامل چهره باید ممنوع شود. همچنین در این باره برای شهروندان معمولی نیز قرار است قواعد جدیدی در نظر گرفته شود.

هفته نامه اشپیگل این خبر را با استناد به یک پیش نویس لایحه وزارت کشور آلمان منتشر کرده است. بر این اساس باید برای کارکنان دولت در آینده پوشیدن لباس های مذهبی مانند حمل نقاب و برقع ممنوع شود.

“اشپیگل” با استناد به این سند وزارت کشور نوشت: حجاب کامل چهره مسئله ادغام و هماهنگی در کشور را دشوار می کند. به همین دلیل کارکنان دولت موظف خواهند شد که هیچ پوششی را به کار نبرند که ارتباطات باز را سخت یا غیر ممکن می کند.

همچنین این طرح قانونی جدید پیش بینی می کند که همه شهروندان در زمان کنترل گذرنامه ها، مذاکرات رو در رو یا شعبه های اخذ رای باید بدون حجاب چهره حضور یابند. بر این اساس در مسئله تشخیص هویت افراد صورت افراد نباید با استناد به مسئله آزادی مذهب پوشانده شود. نقض این قوانین تخطی از قانون شمرده شده و مجازات دارد.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا