خبر های جدید

۱۴۴ زن سخنران بر منبر مساجد مصر می‌نشینند

۱۴۴ زن سخنران بر منبر مساجد مصر می‌نشینند

برای نخستین بار، ۱۴۴ زن برای سخنران مذهبی در مساجد مصر به کار گرفته خواهند شد. وزارت اوقاف مصر اعلام کرده است که هدف از اجرای این طرح، گسترش حوزه کار تبلیغاتی و بازنگری در شیوه‌های ارائه تبلیغات دینی برای رویارویی با جریان‌های افراطی است.
این تصمیم واکنش‌هایی در زمینه نقش زنان در مساجد را برانگیخته، اما منابع آگاه یادآور شده‌اند که مصوّبه استفاده از سخنرانان زن، نقش گسترده‌ای در یافتن راه‌های تازه برای گفتمان دینی و ترویج اندیشه‌های درست دارد.

عبدالفتاح سیسی رئیس جمهور مصر بارها نگرانی خود از روند اصلاحات دینی در کشور را ابراز داشته و نهادهای رسمی دینی را به مقاومت در برابر بنیادهای فکری گروه‌های تندرو فرا خوانده است. ناظران تعیین زنان سخنران در شرایط کنونی را در همین چارچوب فراخوان سیسی برای بازنگری در گفتمان دینی ارزیابی کرده‌اند که خواستار ایستادگی در برابر این تبلیغات افراطی به‌خصوص در میان دختران جوان و بانوانی شده است که در قسمت‌های زنانه مساجد مصر تحت تأثیر اندیشه‌های افراطی و تندروانه به دام گروه‌های افراطی می‌افتند.

شیخ جابر طایع رئیس بخش دینی وزارت اوقاف به «الشرق الاوسط» گفته است: حوزه کار این سخنرانان جدید که برای فعالیت در مساجد مصر در نظر گرفته شده‌اند، تنها بخش‌های زنانه مساجد است و آن‌ها به همان کارهایی که خطیبان بخش‌های مردانه می‌پردازند خواهند پرداخت، و هفته‌ای دو روز پیرامون مسائل مربوط به زنان سخنرانی خواهند کرد.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا