خبر های جدید

سرقت سنگهای باستانی مسجد الاقصی توسط رژیم صهیونیستی

موسسه وقف و تاریخ مسجد الاقصی نسبت به حرکت جدید و سازمان یافته رژیم صهیونیستی در سرقت آثار باستانی و سمبل های اسلامی قدس تحت عنوان بازسازی و توسعه عمرانی هشدار داد.

به گزارش مفکره الاسلام، رژیم اشغالگر قدس حمله شدید و هدفمندی را بر آثار و سمبل های اسلامی و عربی قدس، و خصوصا مسجد الاقصی آغاز کرده است.

موسسه وقف و تاریخ اقصی به سرقت سنگهای تاریخی و انتقال آن به موزه فلسطین (یا به ادعای رژیم صهیونیستی موزه راکفلر) اشاره کرده است، که ادعا شده برای اصلاح و ترمیم این سنگها صورت گرفته، اما هدف نهایی محو نشانه های عربی و اسلامی بر سنگها و جایگزینی آن با نشانه های یهودی و سپس قرار دادن آن در اماکنی است که آن را سنگهایی متعلق به زمان یهودیان جلوه دهد.

این اعتراضات پس از آن صورت می گیرد که اداره آثار باستانی اسرائیل سنگها و دیوارهای تاریخی باارزشی را در خیابان الواد در قدس قدیم جدا کرده و زیر آن به حفاری دست زده است. این حفاری ها و تخریب سنگها و دیواره ها تبدیل به کاری روزمره و مداوم گشته، و در مناطق مختلف قدس قدیم، و به شکل اخص در محیط مسجد الاقصی جریان دارد.

لازم به یادآوری است که چند سال پیش اداره آثار باستانی اسرائیل یک سنگ باستانی و باارزش را از منطقه کاخهای امویان در جنوب مسجد الاقصی دزدیده و آن را به ساختمان کنیست در قدس انتقال داد، و حفاری و تخریب در مناطق مختلف قدس ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا