خبر های جدید

فراخوان علمای قدس در حمایت از مسلمانان میانمار

فراخوان علمای قدس در حمایت از مسلمانان میانمار

علمای قدس و امامان مسجدالاقصی امروز با انتشار بیانیه ای مسلمانان دنیا و جهان عرب را به کوشش برای نجات مسلمانان ایالات آراکان در میانمار که با پاکسازی مذهبی و کشتار جمعی مواجه شده اند، دعوت کردند.

در این بیانیه همچنین آمده است:

“کودکان آراکان شکنجه و سوزانده و به زنان این سرزمین تجاوز می شود. مردم فلسطین علی‌رغم مشکلات خود با اشغالگری اسرائیل رنج و شکنجه مردم مسلمان میانماررا فراموش نمی کنند. از رهبران کشورهای عربی و مسلمان درخواست می کنیم برادران مسلمان خود که تنها به خاطر کلمه لا اله الا الله محمد رسول الله مورد شکنجه قرار گرفته اند را تنها نگذارند.

از عبدالله دوم پادشاه اردن که ماه آینده میزبان نشست اتحادیه عرب خواهد بود می خواهیم همراه با رهبران کشورهای عربی برای نجات مسلمانان میانمار از کشتار و اخراج، اقدام جدی کنند”. گفتنی است دولت میانمار با تصویب قانونی از سال ۱۹۸۲ تابعیت میانمار را از مسلمانان منطقه آراکان که یک میلیون و صد هزار جمعیت دارد، سلب کرد.

مسلمانان این منطقه از آن زمان تاکنون با تبعیض اکثریت جمعیت بودایی این کشور روبرو بوده و بیش از ۳۰۰ هزار نفر این کشور را ترک کرده و در بنگلادش زندگی می کنند. دولت میانمار برای رفع اختلافات و مشکلات میان مسلمانان و بوداییان، سیاست کوچ اجباری مسلمانان روهینگیایی از منطقه آراکان را اتخاذ کرده‌ است.

به گزارش سازمان ملل، حدود ۱۳۰ هزار نفر دیگر از ماه اکتبر سال گذشته و در پی حملات هدفمند و آزار و اذیت سربازان و اکثریت بودائیان ایالت اراکان میانمار به بنگلادش گریخته اند. طی سال‌های اخیر حملات بودائیان افراطی به شهروندان مسلمان ایالت آراکان میانمار افزایش یافته و از سال ۲۰۱۲ تاکنون شمار زیادی کشته شده اند.

مسلمانان این ایالت و فعالان حقوق بشری می‌گویند نیروهای دولتی در حمله ها به اعدام‌های خودسرانه، تجاوز و آتش زدن صدها منازل روستاییان دست‌ زده‌اند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا