خبر های جدید

انتقاد اهل‌سنت ایران از توهین بە یکی از اصحاب پیامبر

انتقاد اهل‌سنت ایران از توهین بە یکی از اصحاب پیامبر

به دنبال توهین «وطن امروز» و «نود» ایران به ابوموسی اشعری از یاران پیامبر اسلام (ص) برخی علما و نمایندگان اهل سنت این کشور از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت روحانی خواهان اقدام در این زمینه شدند.

محمدقسیم عثمانی نماینده کرد و اهل سنت در مجلس ایران روز دوشنبه در صحن علنی مجلس طی تذکری شفاهی به سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کشور، خواهان برخورد با روزنامه «وطن امروز» و «نود» بعد از انتشار مطالبی در راستای اهانت به ابوموسی اشعری از اصحاب پیامبر اسلام (ص) شد.

روزنامه “وطن امروز” در شماره روز یکشنبه گذشته خود مقاله ای با عنوان” ابوموسی اشعری منافق بن کافر” منتشر کرده بود.

به گفته عثمانی این روزنامه به “افراد مورد احترام اهل سنت” توهین کرده و روزنامه «نود» نیز در شماره هشتم اسفند خود به همسر پیامبر اسلام و “مقدسات اهل سنت بی‌احترامی کرده است”. او از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران خواسته است “تا در اسرع وقت ضمن تشکیل هیئت نظارت بر مطبوعات با رفتارهای زنجیره‌ای که بر خلاف وحدت مسلمانان است برخورد کند”.

“تکرار اهانت به مقدسات و اعتقادات اهل‌سنت به‌ویژه در مطبوعات، این تصور را در ذهن متبادر می‌سازد که اهانت‌ کنندگان به باورهای اهل سنت خود را در نوعی حصار امنیتی می‌بینند که در قبال این اهانت‌ هیچ بازخواست و مجازاتی آنان را تهدید نخواهد کرد”.

مولوی محمدگل ریگی مدیریت حوزه علمیه مخزن العلوم خاش و عضو اصلی مجمع فقهی ایران هم خواهان توقیف فوری روزنامه های مذکور، محاکمه “بی قید و شرط مسئولان” آنها و نامگذاری خیابان ها و اماکن مذهبی به‌نام صحابه پیامبر (ص) شده است.

علاوه بر این، مسعود پزشکیان که ریاست جلسه روز دوشنبه مجلس ایران را بر عهده داشت، در پاسخ به این تذکر گفته که “وزیر فرهنگ و ارشاد باید این موضوع را پیگیری کند. ضمن آنکه ما به عنوان نمایندگان مجلس هم پیگیر اهانت صورت گرفته خواهیم بود”.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا