خبر های جدید

صدور حکم نهایی تبرئه «حسنی مبارک» در پرونده کشتار تظاهرکنندگان

صدور حکم نهایی تبرئه «حسنی مبارک» در پرونده کشتار تظاهرکنندگان

دیکتاتور پیشین مصر از اتهام وارد شده به وی در پرونده قتل تظاهرکنندگان معترض در جریان انقلاب مردمی شش سال پیش این کشور تبرئه شد.

دادگاه تجدید نظر مصر شامگاه روز (پنج شنبه) در نخستین جلسه محاکمه دوباره «حسنی مبارک»، دیکتاتور پیشین این کشور در پرونده کشتار تظاهرکنندگان معترض در جریان انقلاب مردمی سال ۲۰۱۱ میلادی، با صدور حکمی وی را از اتهام همدستی در این مسئله تبرئه کرد.
حکم دادگاه تجدید نظر مصر که برای نخستین بار خارج از مقر اصلی خود و در آکادمی پلیس در حومه قاهره، پایتخت مصر برگزار شد، نهایی و غیر قابل فرجام است و در نتیجه پرونده محاکمه دیکتاتور پیشین این کشور به اتهام دست داشتن در کشتار تظاهرکنندگان در جریان انقلاب منجر به سرنگونی نظام تحت رهبری وی، برای همیشه بسته شد.

این در حالی است که مبارک ۸۸ ساله نخستین بار در ماه ژوئن سال ۲۰۱۲ میلادی به جرم همدستی در کشتار ۲۳۹ معترض، ایجاد هرج و مرج و خلاء امنیتی، تامین خودرو و سلاح لازم برای حمله به معترضان و عدم تلاش برای جلوگیری از کشتار آنها در جریان تظاهرات ۱۸ روزه منجر به سرنگونی نظام حاکم در مصر در ماه ژانویه سال ۲۰۱۱، به حبس ابد محکوم شد با این حال دادگاه تجدید نظر در ژانویه ۲۰۱۳ حکم مذکور را لغو کرده و محاکمه مجدد وی را خواستار شد.

در حالی که محاکمه مجدد دیکتاتور پیشین مصر نیز در سال ۲۰۱۴ میلادی به بسته شدن دوباره پرونده منتهی شد، دادستان این کشور خواستار تجدید نظر شده و دستور از سر گیری محاکمه وی در دیوان عالی تجدید نظر را صادر کرد که این مسئله نیز امروز با صدور حکم نهایی تبرئه وی همراه شد.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا