خبر های جدید

جمعیت مسلمانان و مسیحیان در سال ۲۰۵۰ چه تعداد خواهد بود؟ + نمودار

مرکز تحقیقات پیو آمریکا بررسی کرد

جمعیت مسلمانان و مسیحیان در سال ۲۰۵۰ چه تعداد خواهد بود؟ + نمودار

برآوردهای مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، نسبت جمعیت مسلمانان تقریبا برابر با جمعیت مسیحیان خواهد شد.

گزارش‌های جدید منتشر شده توسط مرکز تحقیقات پیو در آمریکا درباره پیروان ادیان و مذاهب مختلف نشان می‌دهد که علیرغم گسترش باورهای سکولار و به تبع آن ناخداباوران (بی‌دین‌ها) در اقصی نقاط جهان، تا سال ۲۰۵۰ همچنان دو دین اسلام و مسیحیت بیشترین پیروان را در جهان دارا خواهند بود.

جالب اینجاست که تا سال ۲۰۵۰ میلادی، پیروان آئین اسلام تقریبا برابر با پیروان آئین مسیحیت خواهند شد و هندوها نیز با افزایش قابل توجه جمعیت خود، از تعداد ناخداباوران پیشی خواهند گرفت.

 

بررسی‌ها و برآوردهای مرکز تحقیقات پیو نشان می‌دهد که در سال ۲۰۵۰ میلادی، تعداد پیروان آئین مسیحیت به بیش از ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون نفر خواهد رسید. با فاصله اندکی از آن‌ها نیز جمعیت مسلمان‌ها (با بیش از ۲ میلیارد و ۷۵۰ میلیون نفر) قرار خواهد گرفت.

 

براساس برآوردهای مرکز تحقیقات پیو، طی بازه زمانی چهل ساله ۲۰۱۰ تا ۲۰۵۰، در حالی که حدود ۷۴۹ میلیون مسیحی به تعداد پیروان این دین افزوده می‌شود که مسلمانان شاهد افزایشی بیش از ۱ میلیارد و ۱۶۰ میلیونی در بین هم‌کیشان خود خواهند بود.

در بین ادیان عمده جهانی، تنها جمعیت بودایی کاهشی یک و نیم میلیونی را تجربه خواهد کرده و از تعداد ۴۸۷ میلیون و ۷۰۰ نفر به ۴۸۶ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر کاهش خواهد یافت.

 

این تغییر جمعیتی به این معنا است که طی بازه زمانی ۴۰ منتهی به ۲۰۵۰، جمعیت مسلمانان بیش از ۷۲ درصد افزایش خواهد یافت. پس از آن نیز جمعیت مسیحیان و هندوها هستند که به ترتیب رشدی ۳۴٫۵۸ درصدی و ۳۴٫۱۲ درصدی را تجربه خواهند کرد.

 

همانطور که در نمودار زیر مشاهده می‌شود، نسبت جمعیت مسلمانان به کل جمعیت جهان از ۲۳ درصد به حدود ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت. در حالی که نسبت جمعیتی مسیحیان و هندوها ثابت مانده و حدود سه درصد از جمعیت ناخداباوران کاسته خواهد شد.

 منبع: تسنیم

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا