خبر های جدید

رئیس جمهور آفریقای مرکزی: حمله به مسلمانان محکوم است

رئیس جمهور آفریقای مرکزی: حمله به مسلمانان محکوم است

 رئیس‌جمهوری موقت آفریقای مرکزی در سخنانی به مناسبت روز جهانی زن، اقدامات خصمانه علیه “خواهران مسلمان” به دلیل خشونت‌های وحشیانه فرقه‌ای را در سراسر کشورش محکوم کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاترین سامبا پانزا، نخستین رئیس‌جمهوری زن آفریقای مرکزی گفت: بسیار ناراحت‌ کننده است که در این روز خاص، خواهران مسلمان ما نمی‌توانند کنارمان باشند چرا که ‌آنها در چند روز گذشته مورد حمله قرار گرفته‌اند و می‌ترسند.
وی در سخنرانی‌اش که در ساختمان مجمع ملی برگزار شد، به نقش زنان در جمهوری آفریقای مرکزی که به دنبال صلح هستند،‌ اشاره کرد.
کاترین سامبا پانزا افزود: ما نمی‌توانیم به حمایت و ترغیب تعصب، بیگانه‌هراسی و اقدامات زشت و شرم‌آور علیه خواهران و برادران مسلمانانمان که همیشه در نهایت هماهنگی کنار ما زندگی کرده‌اند، ادامه دهیم. غیر قابل تصور است که برادران و خواهرانی مجبور شده‌اند در مکان‌هایی همچون زندان زندگی یا از کشور فرار کنند چرا که عده‌ای آنها را نمی‌پذیرند و زندگی را برای آنها غیرممکن می‌کنند. این غیرقابل تحمل است و ما را رو سیاه و بی‌آبرو می‌کند.
وی گفت: امنیت در بانگویی، پایتخت جمهوری آفریقای مرکزی به شدت وخیم است و آشوبگران مقصر سوءاستفاده از جوانان کشور هستند.
بر اساس گزارش منبعی در سرویس‌های امنیتی، اظهارات کاترین سامبا پانزا پس از آن مطرح شد که چهار مسلمان روز جمعه در دو حمله مجزا در بانگویی کشته و جسدشان به طور وحشیانه تکه تکه شده بود.
جمهوری آفریقای مرکزی از مارس ۲۰۱۳ میلادی که فرانسوا بوزیزه، رئیس‌جمهوری سابق این کشور توسط مسلمانان سلکا سرنگون شد، با درگیری‌های خونین فرقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا