خبر های جدید

زیباکلام از جامعه اهل سنت ایران عذرخواهی کرد

زیباکلام از جامعه اهل سنت ایران عذرخواهی کرد

به دنبال انتشار جمله‌‌ای اهانت‌آمیز به نقل از صادق زیباکلام در روزنامه‌ی ورزشی «نود» ایران علیه مقدسات اهل سنت این استاد دانشگاه از آنها عذرخواهی کرد.

دکتر صادق زیباکلام استاد دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران ایران روز گذشته، در پاسخ به نامه‌ اعتراض‌آمیز یکی از اساتید دارالعلوم زاهدان ایران در خصوص اهانت صورت‌گرفته به ام‌المؤمنین عایشه صدیقه رضی‌الله‌عنها در این روزنامه، با بیان اینکه “قصد اسائه‌ی ادب به آن بانوی بزرگوار در میان نبوده”، مراتب عذرخواهی خود را از “عزیزان اهل سنت” اعلام کرد.

در نامه زیباکلام که در کانال تلگرامی وی منتشر شده، آمده است: “خدا می‌داند که حتی یک سلول از وجود من هم از اینکه کلامی بگویم که باعث رنجش خواهران و برادران اهل سنت شود بری و بیزار است. بر من مباد که کلامی بر زبان آورم که شمایان را خواسته باشم بیازارم”.

صادق زیباکلام در ادامه از ام‌المؤمنین عایشه صدیقه رضی‌الله‌عنها به‌عنوان “بانوی بزرگوار” یاد کرده و نوشته است: “واضح است که آنچه در مورد ام‌المؤمنین در آن مصاحبه آمده به‌هیچ‌روی قصد اسائه ادب به آن بانوی بزرگوار در میان نبوده. مع‌ذالک اگر اسباب آزردگی خاطر هم‌میهنان بزرگوار اهل سنتم شده‌ام از ته دل و خاضعانه پوزش می‌طلبم”.

گفتنی است محمدقسیم عثمانی نماینده کرد و اهل سنت در مجلس ایران هفته گذشته در صحن علنی مجلس ایران طی تذکری شفاهی به سید رضا صالحی امیری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی این کشور، خواهان برخورد با روزنامه «وطن امروز» و «نود» بعد از انتشار مطالبی در راستای اهانت به ابوموسی اشعری از اصحاب پیامبر اسلام (ص) شد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا