خبر های جدید

یک عضو ارشد اخوان المسلمین:‌ در انتخابات پارلمانی از هیچ جریانی حمایت نخواهیم کرد

یک عضو ارشد اخوان المسلمین:‌ در انتخابات پارلمانی از هیچ جریانی حمایت نخواهیم کرد

یکی از اعضای ارشد اخوان المسلمین در گفتگو با القدس العربی گفت در سایه نظام کنونی مصر، این گروه از هیچ جریان یا گروه سیاسی در انتخابات آتی پارلمان حمایت نخواهد کرد.
به نوشته روزنامه القدس العربی چاپ لندن، محمد سودان، از رهبران اخوان المسلمین مصر، به این روزنامه گفت:‌ اخوان المسلمین با مذاکره با دولت مصر مخالف است. به منظور میانجیگری بین اخوان المسلمین و نظام عبدالفتاح السیسی، تماس هایی با برخی شخصیت های اسلامی در کشورهای خلیج (فارس) داشتیم، اما این تماس ها باعث نشد، ابتکار عملی در این خصوص صورت گیرد.
وی با اشاره به وجود جدال سخت، در داخل اخوان المسلمین یا اختلاف در شاخه های آن درباره پیش گرفتن شیوه صلح آمیز، گفت: در حال حاضر اختلاف ها از بین رفته است و اکثر جوانان برگشته اند و به اخوان المسلمین پایبند هستند. اخوان المسلمین بر پایه شیوه صلح آمیز تربیت شده است و همچنان به تغییر صلح آمیز ایمان دارد.
سودان افزود:‌ می‌خواهم بگویم، آنگونه که بسیاری افراد گمان می‌کنند، بحران مصر بین نظامیان و اخوان المسلمین نیست بلکه بین نظامیان و مردم مصر است که بعد از کودتای ژوئیه دوهزار و سیزده، اراده و آزادی آنها سلب شد، به گونه ای که سرکوب بی سابقه ای صورت گرفت. طی دو سال هزار و هفتصد و پنجاه حکم اعدام صادر شد. به عقیده من،‌ اوضاع مصر بسیار سخت و مشخص شده است،‌ نظامیان در مصر، نه فقط السیسی، به شیوه خود برای اجرای طرح های صهیونیستی و دادن پاسخ مثبت به خواسته های آمریکا ادامه می‌دهند تا بتوانند بهار عربی را کاملا سرکوب کنند نه اینکه فقط انقلاب ژانویه را از بین ببرند. واقعیت این است که السیسی در راس پیکان هدف قرار دادن بهار عربی قرار دارد. وی به بشار اسد در سوریه و سایر طرف ها کمک می‌کند و فقط به سرکوب انقلاب ژانویه در مصر اکتفا نمی‌کند.
وی در پاسخ به این سوال که در پیگردهای قضایی خود در این خصوص به کجا رسیده اند، گفت:‌ ما در اکتبر دو هزار و سیزده، به دادگاه جنایت های بین المللی، شکایت کردیم اما متاسفانه این شکایت اساسا رد شد؛ زیرا مصر در معاهده رم طرف نیست. در حال حاضر و بعد از گزارش سازمان دیده بان حقوق بشر و سایر سازمان ها تلاش می کنیم، به سازمان ملل و شورای حقوق بشر وابسته به این سازمان فشار آوریم تا این مسئله به نام شورای حقوق بشر تمام شود مانند آنچه در سودان در خصوص مسئله عمر البشیر رخ داد.
همچنین به دادگاه حقوق بشر وابسته به اتحادیه آفریقا شکایت کرده ایم و فکر می‌کنم این شکایت پذیرفته شده است و در حال حاضر روندی کند اما خوب دارد. به سبب این شکایت عبدالفتاح السیسی در برخی مناسبت ها از جمله نشست سران آفریقا که در ژوهانسبورگ، برگزار شد، شرکت نکرد.
وی افزود: می‌خواهم بگویم، فقط اخوان المسلمین با السیسی مخالفت نمی‌کنند، آنها فقط سی درصد معترضان خیابانی و نیروهای مخالف کودتا را تشکیل می‌دهند. باید تاکید و یادآوری کنم، کودتای نظامی در مصر از همان لحظه اول، تلاش کرد مردم را تحریم کند و بگوید مخالفانش به خشونت متوسل شدند؛ زیرا می‌خواهد خشونت، سرکوب و احکامی را توجیه کند که در حق مخالفانش صادر می‌کند.
این عضو اخوان المسلمین در پایان درباره خبرهایی مبنی بر اینکه اخوان المسلمین از یک نامزد یا جریان خاصی در انتخابات پارلمانی مصر، حمایت خواهد کرد، گفت: این خبرها به هیچ عنوان صحت ندارد. ما در سایه رژیم نظامی کنونی، از هیچ گروه سیاسی حمایت نخواهیم کرد؛ زیرا اخوان المسلمین این انتخابات را باطل و بر اساس رژیمی فاشیست و مستبد می‌داند و آنچه اکنون رخ می‌دهد، مغایر با مشروعیت است. آنچه بر باطل بنا شده است باطل و این موضع نهایی ما در اخوان المسلمین و حزب آزادی و عدالت است.

http://www.alquds.co.uk/?p=415977

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا