خبر های جدید

یافته‎های محققان آمریکایی درباره فواید نماز

یافته‎های محققان آمریکایی درباره فواید نماز

بر اساس یک پژوهش جدید در آمریکا اگر حرکات فیزیکی موجود در نماز به شکل درست انجام شوند، نقش سازنده‎ای در تقویت کمر و مفاصل فرد خواهند داشت. در این مطالعه جدید تأکید شده است که نماز نه تنها اضطراب فیزیکی را کاهش می‎دهد بلکه زوایه مناسب در مورد زانوها و پشت هنگام رکوع و سجود می‎تواند یک درمان بالینی مناسب باشد.

یکی از نویسندگان این پژوهش که در دانشگاه «پِن استیت» در ایالت پنسیلوانیای آمریکا صورت گرفته است، درباره یافته‎های تحقیق می‎‏گوید: «حرکات نماز از یک منظر مشابه آن‎‏ حرکاتی است که در یوگا یا تمرینات درمان فیزیوتراپی کمردرد استفاده می‏‎شوند.»

مقاله مربوط به این پژوهش تحت عنوان «مطالعه ارگونومیک حرکات بدن در طول نماز مسلمانان با استفاده از مدل‎سازی دیجیتال انسان» در تازه‌ترین شماره مجله بین‎‏المللی صنایع و مهندسی سیستم‎ها منتشر شده است.

در این پژوهش با استفاده از مدل‎سازی دیجیتال بدن مردان و زنان سالم هندی، آسیایی و آمریکایی، تأثیر نماز بر درد کمر مورد بررسی قرار گرفته است. بر اساس نتایج برآمده از این مدل‌سازی، سجود وضعیتی را در زانوی افراد ایجاد می‌کند که موجب افزایش قابلیت ارتجاعی مفاصل می‎شود.

محققان این مقاله می‎‏گویند: «سلامت فیزیکی با عوامل اجتماعی – اقتصادی، سبک زندگی و فاکتورهای مذهبی ارتباط دارد.» این محققان تصریح کردند: «نماز می‎‏تواند استرس فیزیکی و اضطراب را از میان ببرد و در همین حال تحقیقات نشان می‎دهد که ادای نماز می‎‏تواند به عنوان یک درمان بالینی مؤثر در درمان اختلال عصبی – عضلانی در نظر گرفته شود.»

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا