خبر های جدید

دارالافتای مصر: بزرگداشت روز مادر، شرعاً جایز است

دارالافتای مصر: بزرگداشت روز مادر، شرعاً جایز است

 دارالافتای مصر تاکید کرد که از نظر شرعی، بزرگداشت روز مادر نه تنها جایز و بدون اشکال است بلکه جلوه مهرورزی و نیکوکاری نیز می باشد.

دارالافتای این کشور شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای اعلام کرد که بزرگداشت روزهای تجلیل از برخی افراد که در حق ما لطف کرده اند، فرصت مناسبی برای ابراز احساسات خوب در قبال آنها است و روز مادر نیز یکی از این روزها به شمار می آید.

دارالافتای مصر در بیانیه خود با اشاره به آیه ۱۴ سوره لقمان «وَوَصَّیْنَا الْإِنْسَانَ بِوَالِدَیْهِ حَمَلَتْهُ أُمُّهُ وَهْنًا عَلَى وَهْنٍ وَفِصَالُهُ فِی عَامَیْنِ أَنِ اشْکُرْ لِی وَلِوَالِدَیْکَ إِلَیَّ الْمَصِیرُ»، خاطر نشان ساخت که بزرگداشت روز مادر نه تنها از نظر شرعی یک مسئله جایز و بدون اشکال است بلکه یکی از جلوه های مهرورزی و نیکوکاری است که شرع اسلام به انسان دستور داده همواره به آنها پایبند باشد.

در این بیانیه ضمن تاکید بر این که در شرع اسلام هیچ چیزی مانع از این نمی شود که مناسبتی برای ابراز مهر و محبت فرزندان نسبت به مادران شان وجود داشته باشد، آمده که بزرگداشت روز مادر یک مسئله سازمان یافته و بی ارتباط با بدعت گذاری بوده چرا که بدعت مردود همان چیزی است که در تضاد با شرع باشد.

لازم به ذکر است که تاریخ بزرگداشت روز مادر در کشورها و مناطق مختلف جهان متفاوت بوده و بر همین اساس نیز در کشورهای عربی، روز مادر را هر ساله در روز ۲۱ مارس گرامی می دارند که نخستین روز از فصل بهار نیز به شمار می آید.

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا