خبر های جدید

واکنش حماس به ترور مازن فقها

واکنش حماس به ترور مازن فقها

گردان های قسام بامداد امروز شنبه در بیانیه ای مطبوعاتی تصریح کرد که ما شهادت این فرمانده فلسطینی را تسلیت می گوییم و تاکید می کنیم که دشمن صهیونیستی طراح و مسئول اصلی این جنایت است و هرگونه مسئولیت و عواقب آن نیز متوجه این رژیم خواهد بود.

در این بیانیه آمده است: معادله ای که دشمن صهیونیستی می خواهد بر دلاورمردان مقاومت در غزه تحمیل کند ( عملیات ترور)، ما آن را خواهیم شکست و رژیم اشغالگر قدس روزی از آغاز این معادله پشیمان خواهد شد.

گردان های قسام متعهد شد که دشمن صهیونیستی بهای این جنایت خود را پرداخت خواهد کرد. قسام گفت: در پیشگاه خداوند و سپس امت اسلام و ملت فلسطین سوگند یاد می کنیم که دشمن صهیونیستی بهای این جنایت خود را پرداخت کند و مسلما کسی که با آتش بازی کند، نهایتا در همین آتش خواهد سوخت.

این گردان ها اظهار داشت که فقها طی عملیاتی ناجوانمردانه و در جریان تیراندازی شب گذشته در شهر غزه به شهادت رسید.

این مبارز و فرمانده فلسطینی سرانجام پس از عمری مجاهدت، اسارت و دلاوری و وارد کردن ضربات سخت و کاری به دشمن، به شهادت رسید. او نقش بسزایی در طراحی و فرماندهی بسیاری از عملیات های مقاومتی داشت از جمله طراحی عملیات صفد که در واکنش به ترور شهید صلاح شحاده انجام شد و طی آن ۹ اسرائیلی به هلاکت رسیدند.

در بیانیه قسام آمده است که این مبارز فلسطینی هر چه داشت را در راه خدا و دفاع از سرزمینش داد تا در نهایت شهید شد و به دیدار حق شتافت. این در حالی است که افراد مسلح ناشناس شب گذشته مازن فقها اسیر آزاده فلسطینی را در محله تل الهوا در جنوب شهر غزه به ضرب ۴ گلوله به شهادت رساندند.

ایاد بزم سخنگوی وزارت کشور فلسطین در نوار غزه اظهار داشت که نیروهای پلیس در حالی جسد مازن فقها را پیدا کردند که ۴ گلوله به سر وی شلیک شده بود. تحقیقات در مورد کشف جزئیات این حادثه ادامه دارد.

منابع امنیتی از احتمال دست داشتن سرویس های امنیتی رژیم صهیونیستی در این عملیات خبر می دهند. رژیم صهیونیستی از مدت ها پیش نام فقها را در لیست ترور خود قرار داده بود.

مازن فقها اسیر آزاده فلسطینی از ساکنان شهر طوباس در کرانه باختری است که به موجب عملیات تبادل اسرا در سال ۲۰۱۱ از زندان های رژیم صهیونیستی آزاد و به نوار غزه تبعید شد.

منبع: افکار نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا