خبر های جدید

پیام تبریک قرآنی اخوان‌المسلمین مصر به اردوغان

پیام تبریک قرآنی اخوان‌المسلمین مصر به اردوغان

جنبش اخوان‌المسلمین مصر در پیام تبریک پیروزی اردوغان در همه‌پرسی اصلاحیه قانون اساسی ترکیه به آیاتی از قرآن استناد کرد.

جنبش اخوان‌المسلمین مصر همچنین رهبران این جنبش در بیانیه و پیام تبریک به رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در پی پیروزی وی در همه‌پرسی اصلاحیه قانون اساسی، به اصطلاحات دینی و آیاتی از قرآن استناد کرده‌اند.

در بیانیه اخوان‌المسلمین، اصلاحات قانون اساسی در ترکیه به عنوان دستاوردی تاریخی و گامی شاخص توصیف شده و با استناد به آیه ۱۲۶ آل عمران: «وَمَا جَعَلَهُ اللَّهُ إِلَّا بُشْرَى لَکُمْ وَلِتَطْمَئِنَّ قُلُوبُکُمْ: و خدا آن [وعده پیروزى] را جز مژده‏‌اى براى شما قرار نداد تا [بدین وسیله شادمان شوید و] دل‌هاى شما بدان آرامش یابد»، ابراز امیدواری شده است که نتایج آن دریچه‌هایی جدید مقابل ترکیه بگشاید.

همام علی یوسف، عضو مجلس شورای اخوان‌المسلمین نیز در پیام تبریک به اردوغان به آیه ۵۸ سوره یونس «قُلْ بِفَضْلِ اللَّهِ وَبِرَحْمَتِهِ فَبِذَلِکَ فَلْیَفْرَحُوا هُوَ خَیْرٌ مِمَّا یَجْمَعُونَ: بگو به فضل و رحمت‏ خداست که [مؤمنان] باید شاد شوند و این از هر چه گرد مى‌‏آورند بهتر است» اشاره کرده است.

بنا بر این گزارش، پس از پیروزی اردوغان تلویزیون «وطن»(سخنگوی رسمی اخوان‌المسلمین) نیز گزارش‌های تصویری از سخنرانی‌های سابق اردوغان که در آن واژه‌هایی همچون «خدا با ماست» و «تنها خدا پیروز است» پخش کرد.

منبع: ایکنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا