خبر های جدید

شگفتی ساز شدن ستاره رپ فرانسه با اختیار حجاب

به نقل از العربیه: در کشاکش جدال درباره‌ی اسلام و پوشیدن نقاب و حجاب در فرانسه، دیامس، ستاره‌ی رپ فرانسوی، با حجاب شرعی در کانال تی اف ۱ظاهر می‌شود تا اسلام آوردنش را اعلام نماید.


پس از سه ونیم سال غیبت و جدل بر سر انگیزه‌ی این غیبت، ملانی جورجیاداس معروف به دیامس با شکلی که تفاوتی اساسی با قبل از سال ۲۰۰۹داشت، ظاهر شد.
دیامس تغییر ظاهری خود را از مدت‌ها قبل آغاز نموده بود، تا جایی که در بسیاری از مناسبات، در حالی که سرش را پوشانده بود، ظاهر می‌شد، ولی این اولین بار است که با حجاب کامل اسلامی ظاهر شده است.
دیامس که از مشهورترین خوانندگان رپ در فرانسه می‌باشد، در مصاحبه اختصاصی با کانال تی اف ۱ظاهر شد و از افسردگی و استفاده از داروها توهم‌زا که پیش از کشف آرامش در دین اسلام، به آن مبتلا بود سخن گفت. که بعدها توسط دوستان با اسلام آشنا شده که یکی از آنان گفته است: خوب، من الآن برای نماز می‌روم و برمی‌گردم.
ملانی از زندگی جدید گفت که بیش از یک سال می‌شود که ازدواج کرده و یک است که مادر شده و زندگی‌ای آرام و لذت‌بخش دارد.
ملانی که در برنامه‌های انقلابی که ناشی از اوضاع فرانسه بود، به صورت خشن و با رقص هیجان‌انگیز بدون محدودیت ظاهر می‌شد، با شخصیتی آرام در این برنامه حضور یافت و تأکید نمود که این آرامش و سنگینی وی برگرفته از پژوهش در دین اسلام و قرائت قرآن است.

 


ستاره بودن برای وی مناسب نیست
دیامس در برنامه ۷به ۸که از کانال تی اف ۱به صورت گسترده پخش می‌شود و طرفداران زیادی دارد، گفت: با مسلمان شدنم، به راحتی دست یافتم و زندگی به عنوان یک ستاره برای وی مناسب نیست. وی افزود: با مسلمان شدن، قلب بهبود یافت و الآن می‌دانم که روی زمین چه کار کنم و می‌دانم که برای چه هدفی این‌جا حضور دارم.

دیامس از مطبوعات انتقاد نمود که از وی عکس گرفتند در حالی که با حجاب از یکی از مساجد فرانسه بیرون می‌آمد، و داشت به موبایلش نگاه می‌کرد، و مردی که ممکن است همسرش باشد، با لباس ورزشی جلوی وی بود.
ملانی از داستان اسلام آوردنش چنین گفت: بسیار مشهور بودم و همه چیزهایی را که یک شخص مشهور دنبال آن است، برای من مهیا بود، اما زمانی که در خانه تنها بودم و می‌خوابیدم، خیلی گریه می‌کردم، و این چیزی بود که طرفدارانم آن را درک نمی‌کردند.
ملانی افزود: قرص‌های زیادی را مصرف کردم و به درمانگاه‌های روانی بسیاری مراجعه نمودم تا سلامتی خود را به دست آورم، ولی موفق نمی‌شدم. یک بار با دوستانم بودم که در میان آن‌ها یک نفر مسلمان بود که شنیدم که می‌گفت: من برای نماز می‌روم و برمی‌گردم. من هم به او گفتم: من هم می‌خواهم نماز بخوانم. او گفت: بخوان.
دیامس لحظه‌ای را که نماز خواند، چنین تعریف کرد: وقتی که من برای اولین بار پیشانی‌ام را بر زمین گذاشتم، احساسی قوی که تاکنون آن را تجربه نکرده بودم، به من دست داد و اکنون من باور دارم که سجده و گذاشتن چهره بر زمین فقط برای خدا لازم است.
اسلام دین خشونت نیست
ملانی می‌گوید: به جزیره موریس رفتم و با خودم قرآنی را به همراه بردم تا بخوانم و اسلام را بشناسم، در این مدت بود بخشش و نرمی دین اسلام را دریافتم.
ملانی در جواب خبرنگاری که با وی مصاحبه انجام می‌داد و سوال کرده بود که نظریه‌ات در مورد اسلام و کسانی که امروز به نام اسلام به قتل، کشتار و فجایع مختلف دست می‌یازند، چیست؟ گفت: به نظرم باید در مورد تفاوت بین نادان و تحصیل‌کرده یا دانا سخن گفت. کسی که هیچ گونه آگاهی ندارد، نباید در اموری که اطلاع ندارد، سخن بگوید. اسلام آن‌گونه که ما می‌بینیم، کشتن بی‌گناهان را جایز نمی‌داند.
وی در مورد زندگی جدیدش و برخورد نزدیکانش پس از اسلام آوردن، گفت: به خانواده و دوستانم خبر اسلام آوردنم را اعلام نمود و این کار آسانی نبود، اما این زندگی من است و راحتی‌ام را در همین یافتم.
دیامس به موضوع پوشیدن حجات در جامعه فرانسه که نسبت به این امر حساس است، اشاره کرده و تأکید نمود: من در جامعه‌ای که در آن تسامح و گذشت است، زندگی می‌کنم، چیزی که مرا ازرده می‌کند، انتقاد نیست، بلکه دشنام و توهین و احکام آماده شده‌ است. زمانی که مسلمان شدم، پیش از این که حجاب داشته باشم، از خودم می‌پرسیدم: آیا می‌توانم در حال حاضر سرم را بپوشانم. لیکن یک بار به تنهایی در ساحل قدم می‌زدم و از خود سوال نمودم: آفریننده‌ی دریا و خورشید به پوشیدن حجاب دستور داده، چه طور نافرمانی او را می‌کنم؟ بلافاصله تصمیم به پوشیدن حجاب گرفتم.
روزنامه‌نگار از او سوال کرد: بسیاری از زنان مسلمان حجاب ندارند و آن را هم واجبی دینی نمی‌دانند، چرا شما حجاب را انتخاب کرده‌ای؟ ملانی در جواب گفت: برای من این کار، به خاطر دستور خداوند یا اندرز الهی و مانند این‌ها نیست، بلکه من خود را به همین صورت بی‌نهایت خوشبخت احساس می کنم.

 

منبع: سنت آنلاین

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا