خبر های جدید

بیانیه فعالان مدنی کرد در محکومیت حملات تروریستی تهران

بیانیه فعالان مدنی کرد در محکومیت حملات تروریستی تهران

گروهی از چهره‌ها و فعالان مدنی کرد، با نوشتن نامه‌ای سرگشاده، حملات تروریستی روز چهارشنبه در تهران را محکوم کردند. در این نامه آمده است:

انسان های آزادیخواه، مردم شریف ایران

همچنان که اطلاع دارید، روز چهارشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۶، شهر تهران هدف دو حمله تروریستی قرار گرفت. شکی نیست که این حمله بخشی از کارزار جهانی تروریسم بی‌وطن، علیه همه ارزش‌های انسانی، اخلاقی و دینی است. نیک می‌دانیم که در سال‌های اخیر، به همان اندازه که تروریست‌ها خود را مدافعان ارزش‌‌‌های دینی خواندەاند، قاطبه مسلمانان و علمای دین چه شیعه و چه سنی، به درستی، این رفتارهای سبعانه و نفرت انگیز را محکوم کرده و آن را منافی ارزش های دینی، انسانی و اخلاقی خواندەاند.

ما نویسندگان و فعالان مدنی کرد، با آگاهی از اینکه، هدف اصلی این حملات کور، به زانو درآوردن بشریت و مردمان متعهد به پیشرفت، از طریق ارعاب و نفرت پراکنی است، یادآور می‌شویم که کردها دیری است به پیکار علیه تروریسم بی‌‌وطن ملحق شده‌اند و در این راه، مبارزات، مقاومت‌ها و هزینەهای زیادی در کارنامە خود به ثبت رسانده‌اند. قهرمانی‌های نیروهای کرد درخط مقدم مبارزه علیه داعش در عراق و سوریە، و نیز حوادث کوبانی و شنگال نمونەهای بارز این مدعاست. همچنین قلم و قدم ما نویسندگان کرد هم شاهدی بر مساهمت ما در این عرصه است.

اکنون نیز با ایمان به پیروزی بشریت و ارز‌ش‌های جاودانەاش در این نبرد سرنوشت ساز، دست دیگر هموطنانمان را می گیریم و در کنار قربانیان و آسیب دیدگان حادثه تلخ تهران می‌ایستیم و ضمن محکومیت دوباره این بربریت، با خانوادەهای قربانیان این حادثە عمیقا ابراز همدری و برای آسیب دیدگان هم آرزوی بهبودی می نماییم.

این نامه را نام‌های زیر امضا کرده‌اند:
عدنان حسن پور، صالح نیکبخت، مازیار خسروی، خالد توکلی، صلاح الدین خدیو، طاهر خدیو، مصطفی احمدزاده، محمد دانش، سامان امجدی، اسماعیل محمودی، جمال دانشمند، محمد یعقوبی،و‌ باقرپیری، سعدون مازوجی، سامان سلیمانى،ژینا مدرس گرجی،احمد حسینی، دانیال ایمانی، دانا لنج آبادی، اسماعیل مصطفی زاده، جبار رحمانی، امید رشیدی، دارا حسینی، آمیار حسن پور، مطلب مطلبی، فرهاد هادی، عثمان مزین، سمیە دانش، حمزە محمدی، فرهاد امین پور، پیمان احدی، دیاکو ساسانی، زانیار شریف، آرمان غفوری، بیان احمدی، آرمان امیری، بهزاد قوامی، باران دانش، عبدالعزیز مولودی، جمال اسماعیلی، محمد قربانیان، عرفان رشیدی، مسعود کوردپور، هلالە باخیشی، هیوا فدائیغ، سیوان امینی، کاوە کردستانی، حسن رشیدی، کمال خاوری، ریبوار کامرانی پور، هادی نقدی، مهدی فتحی، عطا ولدی، جباردست باز، مجیدکریمی، فرهاد شفیع زاده، امید ورزندە، هوشیار بابایی، مولود بهرامیان، سیامند انوری، سمیە روزبە، آزاد حاجی آقایی، امیر عبداله زادە، فرزاد بابایی، سوران دانشور، سیروان خسروزادە، دلیر اسکندری، جمال رحمتی پور، یونس قربانی‌فر

منبع: تبیین نیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا