خبر های جدید

اردوغان: منزوی کردن قطر در تناقض با ارزش های اسلامی است

اردوغان: منزوی کردن قطر در تناقض با ارزش های اسلامی است

رئیس جمهور ترکیه بار دیگر اقدام برخی کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی در منزوی کردن قطر را محکوم کرده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در اظهاراتی منزوی کردن قطر از سوی برخی کشورهای همسایه را محکوم کرد و گفت: منزوی کردن قطر در تناقض با ارزش های اسلامی و به مثابه صدور حکم اعدام علیه دوحه است.

این شدیدالحن ترین اظهارات مطرح شده از سوی رئیس جمهور ترکیه در حمایت از قطر بوده است.

مقام های هوایی بحرین و امارات متحده عربی نیز اظهارات مشابهی را در واکنش به سخنان اکبر الباکر رئیس شرکت هواپیمایی قطر بیان کرده اند.

عربستان، مصر، امارات و بحرین روز دوشنبه گذشته در اقدامی مشترک و هماهنگ شده روابط دیپلماتیک خود را با قطر به دلیل آنچه حمایت این کشور از تروریسم می خوانند، قطع کردند و مرزهای هوایی و زمینی خود را بر روی این کشور بستند.

اردوغان در سخنانی در جمع اعضای حزب عدالت و توسعه در آنکارا گفت: یک اشتباه بزرگ در قبال قطر صورت گرفته است، منزوی کردن یک ملت در همه زمینه ها، غیر انسانی و مغایر با ارزش های اسلامی است. این اقدامات مانند صدور حکم اعدام علیه قطر است.

وی اظهار داشت: قطر موضع قاطعانه‌ای را علیه سازمان تروریستی داعش همراه با ترکیه اتخاذ کرده است. قربانی کردن قطر از طریق تلاش های کثیف، به هیچ هدفی نخواهد رسید.

منبع: تسنیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا