خبر های جدید

قرضاوی:‌‌‌‌‌‌قدس متعلق به تمام مسلمانان است

قرضاوی: قدس متعلق به تمام مسلمانان است

دکتر یوسف قرضاوی رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، قدس و مسجدالاقصی را نه فقط متعلق به فلسطینیان، بلکه مساله و ارزش مشترک همه مسلمانان‌است.

شیخ یوسف قرضاوی رئیس اتحادیهٔ جهانی علمای مسلمان با انتشار بیانیه ای در حساب توییتر خود اظهار داشت: به طور آشکار اعلام می کنیم که مبارزه برای دفاع از قدس اسلامی است.

وی افزوده است: قدس تنها متعلق به فلسطینیان و عرب ها نیست، آن مساله و ارزش مشترک همه مسلمانان است.

روز‌جمعه پس از اقامه نمازجمعه در نقاط مختلف قدس شرقی، فلسطینیان در اعتراض به نقض حقوق مسلمانان در ورود به مسجد الاقصی، تظاهرات اعتراضی درکرانه باختری رود اردن برگزار کردند که به درگیری میان آنان و نظامیان اسرائیلی منجر شد. در این درگیری سه فلسطینی کشته و ۳۹۱ نفر نیز زخمی شدند.

پلیس اسرائیل روز جمعه ۱۴ جولای سه فلسطینی را به اتهام حمله مسلحانه در مسجدالاقصی به قتل رساند. دو پلیس زخمی اسرائیلی این حادثه نیز در بیمارستان جان باخته بودند.

پس از این اتفاق مسجدالاقصی از طرف نیروهای امنیتی اسرائیلی بر روی نمازگزارن بسته شد اما روز یکشنبه دو درب این مسجد با نصب دستگاه فلزیاب مجددا باز شد.

مردم فلسطین اعتقاد دارند که دستگاه های فلزیاب نه به دلیل مسائل امنیتی بلکه با هدف اعمال حاکمیت نیروهای اسرائیلی بر مسجدالاقصی صورت می گیرد.

در حالی که اداره این مسجد بر عهده بنیاد الاقصی است، اقدام یکجانبه و بدون مشورت اسرائیل با این بنیاد از طرف فلسطینی ها به معنای محدود کردن دسترسی مسلمانان به این مکان و درنهایت گرفتن آن از دست فلسطینی ها تعبیر می شود.

منبع:‌آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا