خبر های جدید

قتل عام خاموش مسلمانان میانمار

قتل عام خاموش مسلمانان میانمار

بسیاری از مسلمانان آراکان از ۵ سال پیش تاکنون در ۴۲ اردوگاه اجباری حبس و ارتباطشان با دنیا کاملا قطع شده است.

حبیب رحمان، نویسنده آراکانی کتاب «ناگفتنی‌ها؛ تابوی میانمار» گفت: حمله به مسلمانان آراکان از سال ۲۰۱۲ آغاز شد و از آن زمان تاکنون یک قتل عام خاموش در جریان است.

وی همچنین اظهار داشت:

-مردم آراکان به شکل سیستماتیک حبس می شوند. برخی از آنان بیش از ۵ سال است در اردوگاه های اجباری نگهداری می شوند. در آراکان ۴۲ اردوگاه وجود دارد که ارتباطشان با دنیای پیرامون کاملا قطع شده است. کسی نمی تواند با آنها دیدار کند.

-قتل عام مسلمانان در آراکان با مسلح کردن بودایی های منطقه توسط نیروهای دولت آغاز شد و حملات علیه مسلمانان در مناطق راثدوانگ، مانگدو و بوسی دانگ ادامه دارد.

-در حملاتی که از ۲۵ آگوست تاکنون در راثدونگ صورت گرفته است حدود ۵۰۰ مسلمان آراکانی کشته شده اند. در مجموع ۲۰ منطقه از مناطق مذکور قتل عام صورت گرفته است.

-پس از آغاز حملات بوداییان نیروهای امنیتی نیز به مسلمانان منطقه حمله و بر روی افرادی که از خانه خود گریختند تانک رانده و با راکت انداز به آنها حمله کردند.

-۶۰ هزار نفر تحت تاثیر این وقایع قرار گرفته اند و تنها ۱۰ هزار نفر از این افراد موفق شده اند به مرز بنگلادش برسند. اکثریت مردم اکثرا درون جنگل و در مناطق نزدیک خانه های خود مخفی شده اند چون افرادی که سعی در جایجایی دارند به قتل می رسند.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا