خبر های جدید

فرار ۹۰ هزار مسلمان روهینگیا از خشونت‌های میانمار

فرار ۹۰ هزار مسلمان روهینگیا از خشونت‌های میانمار

حدود ۹۰ هزار مسلمان روهینگیا از تشدید خشونت‌ها در میانمار در ماه آگوست به بنگلادش گریخته‌اند که این مساله موجب وخامت بحران انسانی شده است.

ورود حدود ۹۰ هزار مسلمان روهینگیا به خاک بنگلادش از ماه آگوست تاکنون فشار زیادی را بر منابع محدود آژانس های کمک رسان بین المللی از جمله سازمان ملل وارد کرده است.

موج جدید خشونت ها در میانمار پس از حملات هماهنگ شبه نظامیان به مقرهای پلیس و یک پایگاه نظامی در استان راخین تشدید شده است. در درگیری های اخیر بیش از ۴۰۰ نفر کشته شده اند که بر اساس ادعای نیروهای امنیتی میانمار، اکثر آنها شبه نظامیان بوده اند.

دولت آنگ سان سوچی رهبر میانمار نهادهای کمک رسان را به حمایت از شبه نظامیان روهینگیا متهم کرده است. نیروهای امنیتی میانمار به کاروان های حامل کمک های غذایی برنامه جهانی غذا اجازه ورود به اردوگاه های آوارگان روهینگیا را نداده اند.

ارتش میانمار مدعی است عملیات پاکسازی منطقه از شبه نظامیان و تروریست ها را آغاز کرده و به نیروهای امنیتی نیز دستور داده شده است تا مراقب غیرنظامیان باشند. ولی مسلمانان روهینگیا که به بنگلادش فرار کرده اند‌از آتش سوزی و کشتار وسیع مسلمانان توسط نیروهای امنیتی میانمار خبر می دهند که هدف اصلی از این اقدامات مجبور کردن مسلمانان برای ترک استان راخین بوده است.

برخی منابع اعلام کرده اند که تاکنون ۸۷ هزار مسلمان روهینگیا از مرز بنگلادش عبور کرده اند.

تازه ترین برآوردها بر اساس محاسبات نیروهای امدادی سازمان ملل نشان می دهد که بیش از ۱۵۰ هزار مسلمان روهینگیا از اکتبر تاکنون به دنبال پناهندگی در بنگلادش هستند.

وزارت خارجه بنگلادش نیز اعلام کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هفته گذشته از عبدالحمید رئیس جمهور بنگلادش خواسته است تا به مسلمانان روهینگیا پناه دهد.

اردوغان پیش از این در اظهاراتی، کشتار مسلمانان روهینگیا را قتل عام و نسل کشی ارزیابی کرده است.

رئیس جمهور اندونزی نیز با اعزام وزیر خارجه این کشور به میانمار، از مقام های دولت آنگ سان سوچی خواسته است تا خشونت ها علیه مسلمانان را متوقف کند.

منبع:تسنیم

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا