خبر های جدید

عقب نشینی احمد شفیق از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر

عقب نشینی احمد شفیق از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری مصر

احمد شفیق نخست‌وزیر اسبق مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور که قرار است تا چند ماه دیگر برگزار شود، نامزد نمی شود

احمد شفیق، نخست‌وزیر اسبق مصر در صفحه رسانه اجتماعی فیس بوک خود نوشت: پس از نشست با رهبران حزب «جنبش ملی» و بررسی اوضاع به این نتیجه رسیدم که من بهترین شخص برای رهبری کشور نیستم و به همین دلیل تصمیم گرفتم که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ نامزد نشوم

شفیق در ادامه افزود: زمان بازگشت به وطن قصد داشتم در خصوص تصمیمی که در امارات گرفته بودم، بازنگری کنم و شاید پنج سال دوری از مصر ما را از دسترسی به اطلاعات دقیق از اتفاقات جاری در کشور، تحولات و دستاوردهای آن باز داشته بود.

وی همچنین طی سخنانی در یکی از شبکه های تلویزیونی مصر اظهار داشت: امکان دارد شخص بهتری برای رهبری کشور در انتخابات آینده وجود داشته باشد و لذا من تصمیم گرفتم که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ نامزد نشوم.

شفیق همچنین افزود: فرد یا گروهی به من فشار نیاورده است و من چنین فشارهایی را را اصلا قبول ندارم.

گفتنی است احمد شفیق ماه نوامبر سال گذشته در امارات متحده عربی اعلام کرد که به زودی به مصر بازمی گردد تا به عنوان نامزد در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ ثبت نام کند. پس از آن اخباری مبنی بر ممانعت امارات از خروج او از این کشور منتشر شد.

«دینا حسین» وکیل احمد شفیق گفت شفیق با او تماس برقرار کرده و خواسته است وی به اطلاع رسانه‌ها برساند که مقام‌های اماراتی مانع بازگشت او شده اند. با این حال وی در اوایل دسامبر سال گذشته به مصر بازگشت.

لازم به ذکر است که احمد شفیق در انتخابات ریاست جمهوری مصر در ژوئن سال ۲۰۱۲ با محمد مرسی به رقابت پرداخت. شفیق با کسب ۴۸٫۲۷ درصد آرا (بیش از ۱۲ میلیون رای) در برابر ۵۱٫۷۳ درصد آرای محمد مرسی، نتوانست به کرسی ریاست جمهوری مصر دست یابد. پس از اعلام نتایج انتخابات کشورش را به مقصد امارات متحده عربی ترک کرد.

منبع:آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا