خبر های جدید

هشدار ‘سیا’ به دولت ترامپ درباره عواقب تروریستی اعلام کردن ‘اخوان المسلمین’

هشدار ‘سیا’ به دولت ترامپ درباره عواقب تروریستی اعلام کردن ‘اخوان المسلمین’

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) به دولت ‘دونالد ترامپ’ هشدار داده است که تروریستی اعلام کردن سازمان ‘اخوان المسلمین’ موجب افزایش افراط گرایی و جذب افراد بیشتری به سمت گروههایی مانند القاعده و داعش خواهد شد. تحلیلگران سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) مخالف معرفی کردن اخوان المسلمین به عنوان یک سازمان تروریستی خارجی از سوی دولت دونالد ترامپ هستند.

کارشناسان سیا هشدار داده اند که واردن کردن برچست تروریستی به این گروه اسلامگرا که دهه ها سابقه فعالیت دارد، می تواند به افراط گرایی بیشتر دامن بزند و همچنین به روابط آمریکا با متحدانش لطمه وارد کند. ‘اخوان المسلمین به عنوان گروهی که میلیون ها طرفدار در سرتاسر جهان عرب دارد، خشونت را به عنوان سیاست رسمی رد و با گروه هایی مانند القاعده و داعش مخالفت کرده است. ‘

گزارش سازمان سیا با اشاره به اینکه اخوان المسلمین شاخه هایی در کشورهایی مانند اردن، کویت ، مغرب و تونس دارد ، هشدار می دهد که برخی از کشورهای متحد آمریکا در منطقه نگران هستند که تروریستی اعلام کردن اخوان المسلمین موجب بی ثباتی سیاسی در این کشورها ، افزایش افراط گرایی و خشمگین کردن مسلمانان در سراسر جهان بشود.
مقام های سازمان سیا و کاخ سفید از واکنش به این مطلب خودداری کردند اما انتشار چنین سندی ممکن است به رویارویی این سازمان اطلاعاتی با رئیس جمهوری منجر شود که پیش از این نیز ارزیابی های اطلاعاتی این سازمان را (درباره روسیه) رد کرده است.
این سند همچنین ممکن است موجب شود که کارشناسان سیا در برابر ‘مایک پمپئو’ رئیس جدید این سازمان اطلاعاتی قرار گیرند. پمپئو به عنوان عضوی از کنگره به تهیه طرحی برای ممنوعیت اخوان المسلمین کمک کرده است. او همچنین در یک گفتگوی رادیویی هشدار داده است که گروههای اسلامگرا درصدد نفوذ به آمریکا هستند.

نشریه نیویورک تایمز فاش کرده است که مشاورین امنیتی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در حال بررسی فرمانی از سوی ترامپ هستند که به موجب آن اخوان المسلمین که در دهه های اخیر رسما گرایش های خشونت آمیز را نفی و تقبیح کرده است را به فهرست سازمان های تروریستی اضافه کنند.
این نشریه آمریکایی اضافه کرد مشاوران ترامپ بر این باورند که گروه مذکور یک سازمان تندرو و خشونت گرا است که در دهه‌های اخیر سعی در ترویج قوانین شریعت در کشور آمریکا داشته و چنین فرمانی از سوی ترامپ اقدامی مناسب و بجا برای مقابله با نفوذ این فرقه خواهد بود.

منبع: جماران

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا