خبر های جدید

 فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان ‌در حمایت از مسلمانان آراکان

فتوای اتحادیه جهانی علمای مسلمان ‌در حمایت از مسلمانان آراکان

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور فتوایی حمایت از مسلمانان آراکان که توسط ارتش و بودایی های افراطی میانمار قتل عام می شوند را واجب خواند.

اتحادیه جهانی علمای مسلمان با صدور فتوایی حمایت از مسلمانان آراکان که توسط ارتش و بودایی های افراطی میانمار قتل‌عام می شوند را واجب و بنیاد و سازمان های خیریه را به یاری رسانی به منطقه فراخواند.

در این بیانیه از رهبران کشورهای جهان اسلام خواسته شد تا عاملان خشونت و کشتار در میانمار را تحریم اقتصادی و سیاسی کنند.

همچنین از رسانه‌ها و علمای دینی نیز خواسته شد تا به مسئولیت خود در این زمینه عمل کنند.

علی قره‌‌داغی، دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان نیز با صدور بیانیه‌ای جامعه جهانی را به نجات مسلمانان آراکان (روهینگیا) فراخواند.

قره‌داغی تاکید کرد که موضوع خطبه‌های فردا در نماز جمعه باید “غیرنظامیان مظلوم و بدون دفاع آراکان” باشد و مسلمانان را به برپایی تظاهرات علیه ظلم و خشونت در میانمار فراخواند.

وی قتل عام و مهاجرت اجباری مسلمانان آراکان را مایه شرم جهان خوانده و اظهار داشت: “مسلمانان آراکان برادران دینی ما هستند. مسلمانان آراکان که بی رحمانه قتل عام می شوند را نجات دهید”

گفتنی است از روز ۲۵ آگوست تاکنون هزاران مسلمان آراکانی کشته و بیش از ۶۰ روستا به آتش کشیده شده است. هزاران تن دیگر نیز از راه های زمینی و دریایی وارد بنگلادش شده و ده ها هزار نفر نیز در مناطق مرزی منتظر ورود هستند. دولت میانمار اجازه ورود کمک های بشردوستانه به آوارگان مسلمان آراکان را نمی دهد.

منبع: آناتولی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا