خبر های جدید

مخالفت شیخ الازهر با برگزاری تظاهرات سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

مخالفت شیخ الازهر با برگزاری تظاهرات سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه

همزمان با نزدیک شدن به سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه، شیخ الازهر تاکید کرد برگزاری تظاهراتی که به ریخته شدن خون افراد منجر می شود، ممنوع است. شیخ احمد الطیب طی اظهاراتی گفت: ما با هر گونه اقدامی که به ریخته شدن قطره ای از خون یک مصری منجر شود، مخالف هستیم و بر این اساس هر گونه تظاهرات و تجمعی که به درگیری و ریخته شدن خون افراد منجر می شود، ممنوع است.

وی که در مسجدی در کویت درباره مقابله با افراطی گری و خشونت سخنرانی می کرد، مخالفت خود با هر گونه ارتباط بین تروریسم و الازهر را اعلام کرد و گفت: تا کنون هیچ فرد دارای افکار تروریستی از الازهر فارغ التحصیل نشده است بلکه همه فارغ التحصیل دانشگاه های دیگر هستند.

گروههای مخالف از جمله اخوان المسلمین و خانواده های زندانیان و فعالان مصری خواستار برگزاری تظاهرات در روز ۲۵ ژانویه سالروز سرنگونی حسنی مبارک دیکتاتور مخلوع این کشور شده اند.

دعوت به برگزاری تظاهرات در سالروز انقلاب ۲۵ ژانویه در حالی است که  عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر اخیرا به منتقدانش درباره برگزاری تظاهرات در سالروز پیروزی انقلاب ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ میلادی هشدار داد. وی طی سخنانی خطاب به مردم مصر گفت من به اراده و انتخاب شما آمده ام و به هیچ وجه حکومت را به زور از شما نگرفتم.

دولت مصر در نوامبر سال ۲۰۱۳ میلادی برای جلوگیری از تکرار اعتراضاتی که به سرنگونی مبارک و برکناری محمد مرسی شد، قانون برگزاری تظاهرات در این کشور را به تصویب رساند. بر اساس این قانون هرگونه تظاهرات بدون اخذ مجوز از سوی وزارت کشور ممنوع است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا