خبر های جدید

دانشگاهیان مرتبط با اخوان‌المسلمین در عربستان اخراج و برکنار می‌شوند

دانشگاهیان مرتبط با اخوان‌المسلمین در عربستان اخراج و برکنار می‌شوند

یکی از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی عربستان اعلام کرد، دانشگاهیانی را که مظنون به ارتباط با اخوان المسلمین هستند اخراج خواهد کرد. امری که نگرانی‌ها را نسبت به حمله دولت علیه منتقدانش در محافل آکادمیک بیشتر می‌کند. دانشگاه اسلامی “امام محمد بن سعود” به عنوان یکی از بزرگترین دانشگاه‌های دولتی عربستان از تصمیم خود برای برکناری دانشگاهیان مظنون به ارتباط با اخوان المسلمین خبر داد.

فعالان و مسؤولان حقوقی می‌گویند، نیروهای امنیتی حدود ۳۰ تن از مبلغان و شخصیت‌های دینی، فرهیختگان و غیره را طی ۱۰ روز گذشته بازداشت کرده‌اند. به طوریکه دیده بان حقوق بشر این اقدام را حمله‌ای هماهنگ شده علیه مخالفان توصیف کرد.

مقامات رژیم آل سعود صراحتا به این بازداشت‌ها که همزمان با گمانه‌زنی‌ها مبنی بر کناره گیری ملک سلمان از قدرت به نفع پسرش شاهزاده محمد صورت می‌گیرد، اعتراف نکرده‌اند. این بازداشت‌ها همچنین در سایه تشدید تنش‌ها با قطر انجام گرفته که ریاض آن را متهم به حمایت از اخوان المسلمین می‌کند.

هیئت مدیره دانشگاه اسلامی امام محمد بن سعود در بیانیه‌ای توصیه کرده است، قرارداد کارکنان سعودی و غیرسعودی که تحت تاثیر افکار اخوان المسلمین هستند، تمدید نشود. در بیانیه منتشر شده نام و تعداد این افراد ذکر نشده است.

طبق این بیانیه، این اقدام با هدف محافظت از مغزهای متفکر جوان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه از “افکار حزب گرایانه، منحرف و رویکردهای خطرناک و مضر و نابود کننده” انجام می‌شود.

عربستان اخوان المسلمین را در سال ۲۰۱۴ در لیست سیاه سازمان‌های تروریستی خود قرار داد.

منبع: ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا