خبر های جدید

رای ۹۲٫۷ درصدی به جدایی اقلیم کردستان از عراق

رای ۹۲٫۷ درصدی به جدایی اقلیم کردستان از عراق

کمیسیون انتخابات اقلیم کردستان از رای مثبت بیش از ۹۰ درصد شرکت کنندگان در همه پرسی به جدایی اقلیم از عراق خبر داد.

کمیسیون عالی‌ مستقل انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان عصر امروز (چهارشنبه) یک کنفرانس خبری را برای اعلام نتایج همه پرسی روز دوشنبه بر سر جدایی اقلیم از عراق برگزار کرد و در جریان آن نیز «هندرین محمد»، رئیس کمیسیون تاکید کرد که فرآیند همه پرسی بی نقص نبوده با این حال گزارش ناظران بین المللی نشان می دهد که با موفقیت برگزار شده است.

«سلیمان مصطفی»، از اعضای شورای کمیسیونرهای کمیسیون انتخابات و همه پرسی اقلیم کردستان نیز در این کنفرانس خبری اعلام کرد که از مجموع چهار میلیون و ۵۸۱ هزار و ۲۵۵ فرد واجد شرایط رای دادن در داخل اقلیم، مناطق مورد مناقشه خارج از محدوده آن و و کشورهای دیگر، سه میلیون و ۳۰۵ هزار و ۹۲۵ تن در همه پرسی جدایی از عراق شرکت کردند و در نتیجه میزان مشارکت به ۷۲٫۱۶ درصد رسید.

به گفته این عضو کمیسیون، شمار آرای صحیح در همه پرسی جدایی اقلیم کردستان از عراق سه میلیون و ۸۵ هزار و ۹۳۵ رای بوده در حالی که آرای ۱۷۰ هزار و ۶۱۱ شرکت کننده در همه پرسی لغو شده و ۹ هزار و ۳۶۸ تن دیگر نیز رای سفید به صندوق انداختند.

مصطفی در این باره تاکید کرد که دو میلیون و ۸۶۱ هزار و ۴۷۱ تن یعنی ۹۲٫۷۳ درصد رای دهندگان در همه پرسی اخیر، به جدایی اقلیم کردستان از عراق رای مثبت دادند در حالی که ۲۲۴ هزار و ۴۶۸ رای دیگر یعنی ۷٫۲۷ درصد آرا نیز منفی بوده است.

این مسئول کُرد عراقی همچنین خاطر نشان ساخت که پس از تایید نتایج همه پرسی از سوی دادگاه تجدیدنظر اقلیم کردستان، نتیجه نهایی همه پرسی جدایی اقلیم از عراق را اعلام خواهند کرد

منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا