خبر های جدید

فراخوان وحدت مسلمان فرانسه در محکومیت داعش

فدراسیون‌ها و مسئولان مساجد فرانسه امروز سه‌شنبه با صدور فراخوان وحدت مسلمانان فرانسه علیه داعش، خواستار محکومیت این گروه تروریستی شدند.

رهبران مسلمان فرانسه با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند: ما جنایات صورت گرفته از سوی داعش علیه غیرنظامیان مسیحی و ایزدی، کردها، ترکمان‌ها، مسلمانان شیعه و سنی، فعالان حقوق‌بشر و خبرنگاران در عراق و سوریه را به شدت محکوم می‌کنیم.

رهبران مسلمان فرانسه همچنین با استقبال از تصمیم دولت فرانسه برای خطاب قرار ندادن این گروه تروریستی با عنوان «دولت اسلامی» و استفاده از لفظ جایگزین «داعش» اعلام کردند که این گروه نه دولت است و نه اسلامی است.

فراخوان وحدت مسلمانان فرانسه علیه داعش در حالی صورت می‌گیرد که رهبران مسلمانان فرانسه هفته گذشته از امامان مساجد این کشور خواستند تا از منبرها علیه گروه تروریستی داعش استفاده کرده و حمایت خود از مسیحیان در خاورمیانه را که هدف وحشی‌گری‌های داعش قرارگرفته‌اند، اعلام کنند.

در این فراخوان همچنین آمده است: ما از جامعه بین‌الملل می‌خواهیم در برابر گستردگی جنایت‌های داعش و اهمیت منابع مادی تحت اختیار این گروه، تحقیقاتی را در خصوص تعیین مسئولیت حمایت‌ها از این نهاد تروریستی و همچنین تأمین منابع مادی و مالی آن به راه‌ اندازد.

امضا کنندگان این فراخوان همچنین از جوانان فرانسوی که بیشترین آمار پیوستن به جنایتکاران داعش را در میان کشورهای اروپایی به خود اختصاص داده‌اند، خواستند با توجه و درنظر گرفتن جنایت‌های فجیع داعش نسبت به مسئولیت سنگین همکاری با این جنایتکاران در برابر خداوند و بشریت آگاه باشند
منبع:خبرگزاری فارس.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا