خبر های جدید

بارزانی کردهای دنیا را دعوت به تظاهرات کرد

بارزانی کردهای دنیا را دعوت به تظاهرات کرد

رییس اقلیم کردستان عراق از تمامی کُردها در سراسر جهان خواست تا در حمایت از استقلال کردستان دست به تظاهرات اعتراض آمیز بزنند.

«مسعود بارزانی» رییس اقلیم کردستان شب گذشته –جمعه- با انتشار پیامی به کُردهای سراسر جهان از آن ها خواست تا با برگزاری تظاهرات اعتراض‌آمیز در کشورهای مختلف از استقلال کردستان حمایت کنند. وی همچنین دولت مرکزی عراق را به تهدید، محاصره و مجازات مردم کردستان متهم کرد و اقدامات دولت در برخورد با همه‌پرسی را نقض صریح قانون اساسی دانست.

بارزانی در این بیانیه تصریح کرد که پس از آن که مردم کردستان برای تعیین سرنوشت خود که حق طبیعی آن ها نیز به شمار می‌رود، دست به برگزاری مسالمت‌آمیز همه پرسی زدند امروز با تهدید و محاصره و مجازات مواجه شده و از آن رنج می‌برند. وی افزود که دولت عراق در حال تلاش برای مجازات یک ملت که به اظهارنظر خود پرداخته به بهانه اعمال قانون است.

رییس اقلیم کردستان این اقدام‌ها را نقض و رد شدن از تمامی مرزها و قوانین و عرف‌ها دانست و افزود که این اقدام‌ها در واقع نقض قانون اساسی عراق است. دولت مرکزی قصد دارد با زور سلاح عزت و اراده ما را نابود کند.

بارزانی با اشاره به مهاجرت بیش از ۱۵۰ هزار نفر از اقلیم کردستان پس محاصره این منطقه توسط دولت مرکزی از افکار عمومی جهان و حامیان جهان خواست تا با ایستادن در کنار کُردها مانع از روی دادن یک فاجعه انسانی و یک کشتار جمعی در این منطقه شوند.وی خاطرنشان کرد که دولت‌ها فداکاری نیروهای پیشمرگه در مبارزه با گروه تروریستی داعش را فراموش کرده‌اند در حالی که آن‌ها به جای تمامی جهان در مقابل تروریست‌ها ایستادند و هزاران شهید و مجروح تقدیم انسانیت و آزادی کردند.

رییس اقلیم کردستان مدعی شد که دولت عراق در حال تجاوز، ارتکاب جرائم و کوچاندن اجباری شهروندان کُرد است و در این راه از شبه نظامیان تحت حمایت خود بهره می‌گیرد که هم چنین در این راه از حمایت‌های برخی قدرت های خارج از عراق نیز برخوردار بوده و از آن ها دستور می‌گیرد. ما باید در مقابل همه آن‌ها ایستادگی کنیم.

بارزانی در انتها از تمامی کُردها در سراسر جهان خواست تا با برگزاری تظاهرات و همچنین فعالیت‌های مدنی به حمایت از مردم کردستان عراق بپردازند.

  منبع: شفقنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا