حركات و احزابسياسي اجتماعي

بیانیه ی اخوان المسلمین در پیوند اعلان قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

بیانیه ی اخوان المسلمین در پیوند اعلان قدس به عنوان پایتخت اسرائیل

منبع: سایت اخوان انلاین / برگردان: عبدالرحمن عزام

در سایه ی کش و قوس های سیاست تند و تیز اداره ی جدید آمریکا، امروز رئیس جمهور آمریکا قدس را به عنوان شهری از اسرائیل و آن هم پایتختِ آن، به رسمیت شناخت. و این تصمیم او برخلاف تصامیم بین المللی و اعتراضاتی از تمامی نواحی عالم برای اتخاذ چنین گام های تنش زا، اتخاذ و صادر شده است. این اقدام آمریکا که تاکید بران دارد که قدس متعلق به سرزمین های اشغالی است، هرگز حقایق تاریخی و جغرافیایی را تغییر نمی دهد. در حالی که قطعه نامه های سازمان ملل اجازه ی هیچ تغییری از این سرزمین را نمی دهد چه برسد به اینکه بتوان قدس را به عنوان پایتخت تعیین نمود، و آنچه ترامپ می خواهد همانا جنگ و درگیری و کشمکش هایی است که انسانیت به کلی از آن بی نیاز است.

جماعت اخوان المسلمین این تصمیم – که بود و نبودش مساوی است- را کاملا رد نموده و دوباره همان موضع ثابت خویش در قبال قضیه ی فلسطین که در واقع قضیه ی اولی عرب ها و مسلمان ها است را تثبیت می نماید، و آن اینکه این سرزمین، سرزمینی است که خداوند متعال اطراف آن را برکت داده و با قرار دادن آن به عنوان محل اسرای پیامبر، این سرزمین را شرافت و بزرگی داده و نام و آوازه ی آن را جاوید و همیشه گی گردانیده است؛ خداوند در قرآن پیرامون آن می فرماید: «سُبْحَانَ الَّذِی أَسْرَى بِعَبْدِهِ لَیْلاً مِّنَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصَى الَّذِی بَارَکْنَا حَوْلَهُ لِنُرِیَهُ مِنْ آیَاتِنَا إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ البَصِیرُ/ تسبیح و تقدیس خدائی را سزا است که بنده خود (محمّد پسر عبدالّله) را در شبی از مسجدالحرام (مکّه) به مسجدالاقصی (بیت المقدّس) برد، آنجا که دَور و بر آن را پربرکت (از اقوات مادی و معنوی) ساخته ایم. تا (در این کوچ یک شبه زمینی و آسمانی) برخی از نشانه های (عظمت و قدرت خداوندی) خود را بدو بنمایانیم (و با نشان دادن فراخی گستره جهان و بخشی از شگفتیهای آن، او را از بند دردها و رنجهای زمینیان برهانیم و با دل و جرأت بیشتر به میدان مبارزه حق و باطل روانه گردانیم). بی گمان خداوند بس شنوا و بینا است. (نه سخنی از او پنهان و نه کاری از او نهان می ماند).» [اسراء: ۱] قدس شهری است که بعد از حرمین شریفین، مقدس ترین مقدسات اسلامی را در خود دارد؛ و برعلاوه ی آن، بسیاری از مقدسات مسیحیت نیز در آن وجود دارد.

حق ملت عرب و امت اسلامی در قدس در تاریخ و زمان کنونی، حقی ثابت و پا برجاست و با چنین تصمیم های ناعادلانه صرف نظر از شکل و یا منبع آن، تغییر نخواهد کرد.

به رهبران، رئیس جمهورها و امرای عرب و مسلمان!

در این شرایط و فضای دشواری که بر مردم و ملت شما می گذرد و خطر بر دروازه ی شان دق الباب می نماید و دشمن در انتظار شان است، تشکیل جلسه ای اضطراری، بس ضرور و مورد نیاز است. جلسه و نشستی که از خلال آن تصامیم و قطعه نامه ای به دست آورند. یک اجلاسی که تلاش و اراده و تصمیم شان برای حمایت هماهنگ و یکی بوده و از خلال آن تصامیم لازم برای ثبات و استقامت و مبارزات ملت و مردم فلسطین برای استرداد تمام حقوق مشروع شان، اتخاذ گردد.

این جماعت همچنان از مقامات فلسطینی می خواهد تا تمامی انواع ارتباطات و هماهنگی های امنیتی خویش با مقامات اسرائیلی را متوقف نموده و طی درج شکایتی از ایالات متحده در رابطه به نقض حقوق بین الملل و قطعنامه های شورای امنیت پیرامون آنچه به قدس شریف تعلق دارد، و همچنین شکایتی علیه اسرائیل مبنی بر جنایات جنگی اش در پیشگاه محکمۀ بین المللی اعمال نمایند.

همچنین جماعت اخوان از همه ی هیأت های دینی اسلامی و مسیحی و احزاب و جریان های آزاد در عالم می خواهد تا این تصمیم را رد نموده و با استفاده از تمام وسایل موجود بر اداره ی آمریکا فشار وارد کرده و از این جرم ستمگرانه ی سیاسی اش جلوگیری نمایند.

جماعت اخوان المسلمین مجددا به شکل کامل بر رد این اعلامیه تاکید می کند. و از فرزندان امت اسلامی در نقاط مختلف جهان می خواهد که به اعتراض های مردمی و مسالمت آمیز به حمایت از مجاهدین و سنگرنشینان اقصی اشتراک نموده و این اقدام آمریکا را رد نمایند. و جمعه ی آینده و بعد از آن به این قضیه حمایت و همیاری نموده و به شکل کامل علیه همه دسیسه ها ایستادگی نمایند تا حقوق کامل مردم فلسطین را برای شان باز گردانند.

{وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا وَإِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ} (عنکبوت: ۶۹) «کسانی که برای (رضایت) ما به تلاش ایستند و در راه (پیروزی دین) ما جهاد کنند، آنان را در راه های منتهی به خود رهنمود (و مشمول حمایت و هدایت خویش) می گردانیم، و قطعاً خدا با نیکوکاران است (و کسانی که خدا در صف ایشان باشد پیروز و بهروزند).»

{وَاللّهُ غَالِبٌ عَلَى أَمْرِهِ وَلَکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لاَ یَعْلَمُونَ} (یوسف:۲۱) «خدا بر کار خود چیره و مسلّط است ، ولی بیشتر مردم ( خفایای حکمت و لطف تدبیرش را ) نمی دانند.»

والله اکبر و لله الحمد.

اخوان المسلمین

۱۷ ربیع الاول ۱۴۳۹ هجری – ۶ دسمبر ۲۰۱۷ میلادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پاسخ دادن معادله امنیتی الزامی است . *

دکمه بازگشت به بالا